וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש החזקות באורמיר ובפריסייס הניב לקרן מופת הכנסות של 14.5 מיליון שקל

אלי דניאל

9.8.2001 / 13:39

סך ההכנסות ברבעון השני - 17.9 מיליון שקל; עם זאת, בשל הפרשות של 11 מיליון שקל עבור ירידת ערך השקעות בסנקטום, נרשם הפסד רבעוני של 1.7 מיליון שקל

מופת, קרן הטכנולוגיה הנמצאת בשליטת גרין הון סיכון , מדווחת היום על הפסד רבעוני של כ-1.7 מיליון שקל.

הכנסות מופת ברבעון השני הסתכמו בכ-17.9 מיליון שקל, מזה כ-14.5 בגין מימוש השקעות הון סיכון. מופת מימשה במהלך הרבעון השני את יתרת מניות פריסייס שהיו בידיה בתמורה לכ-3.7 מיליון דולר, כאשר רווח ההון ממכירת מניות פריסייס הגיע לכ-14.2 מיליון שקל. כמו כן, לקרן נוצר רווח הון של 270 אלף שקל בגין מימוש החזקותיה באורמיר (החזקות מופת באורמיר נמכרו לאפלייד מטיריאלס). יתרת ההכנסות בסך של כ-3.4 מיליון שקל נבעה למופת מהכנסות מימון.

מופת רשמה ברבעון השני הפרשה של כ-11 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעות הון סיכון. הפרשה זו נבעה מגיוס הון בשווי נמוך שערכה חברת סנקטום במסגרתו היא הצליחה לגייס כ-30 מיליון דולר.

מתחילת השנה השיגה מופת הכנסות של כ-48.7 מיליון שקל, מזה כ-47.9 מיליון שקל בגין מימוש מניות פריסייס. בסך הכל, הסתכם הרווח הנקי של הקרן במחצית הראשונה של השנה בכ-5.5 מיליון שקל.

במהלך המחצית הראשונה של השנה ביצעה מופת השקעות בהיקף של כ-16 מיליון שקל ב-5 חברות.

בין היתר, השקיעה מופת כ-8.4 מיליון שקל בחברת Virtio, העוסקת בפיתוח מערכות משובצות מחשב (embedded systems), בתמורה ל-9.7% ממניותיה.

כמו כן, במהלך חודש אפריל בוצעה השקעת המשך בסך 700 אלף דולר בחברת נטפורמיקס העוסקת בפיתוח, שיווק ומכירות של פתרונות תוכנה המשמשים לתכנון, תיעוד ובדיקה של רשתות תקשורת. בנוסף, מופת השקיעה 540 אלף דולר בסנקטום, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחומי אבטחת מידע, במסגרת השקעת המשך.

נתון נוסף העולה מדו"חותיה של מופת מתייחס לחברת eMation בה מחזיקה מופת ב-3.3% מהמניות. במהלך הרבעון השני סוכמה מכירת eMation לחברת Ravisent במסגרת עסקת חילופי מניות, וזאת בכפוף להסכמת בעלי מניות הבכורה ב-eMation ובכפוף לביצוע בדיקת נאותות. השלמת עסקה זו צפויה להתבצע ברבעון הרביעי של השנה. מופת השקיעה עד כה כ-1.5 מיליון דולר ב- eMation, ואם תושלם העסקה היא צפויה לקבל כ-322 אלף מניות של Ravisent, שמניותיה נסחרות בבורסת הנאסד"ק. נכון לתום הרבעון השני עמד מחירה של מניית Ravisent על 1.98 דולר, בעוד שכיום עומד מחיר מניית Ravisent על 1.64 דולר.

ההון העצמי של הקרן לסוף הרבעון השני הסתכם בכ-197.4 מיליון שקל והוא מהווה כ-64% ממאזן הקרן. סך האמצעים הנזילים של הקרן לתום הרבעון השני מסתכמת בכ-147 מיליון שקל.

קרן מופת היא קרן הון סיכון שעיקר פעילותה מכוונת להשקעת הון סיכון בחברות עתירות ידע וטכנולוגיה הפועלות, בין השאר, בתחומי התקשורת, תוכנה, אלקטרוניקה וציוד רפואי. מופת משקיעה בחברות במטרה לממש השקעתה במסגרת רישום מניותיהן למסחר בהנפקה לציבור ומימושן, או מכירתן לצד שלישי. מופת מחזיקה כיום במניות ב-5 חברות ציבוריות - אלווריון (מכוח ההחזקה במניות בריזקום), פאראדיים גיאופיסיקל, טריון, ליברייט וויקון. מניית מופת נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של כ-155 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully