וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה רמז על הורדה אפשרית של הריבית בגוש היורו

יהודה שויצר

9.8.2001 / 13:38

הבנק יעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות הכלכליות האחרונות, על מנת לבחון את מדיניות הריבית בגוש היורו

הבנק המרכזי של אירופה (ה-ECB) רמז היום כי הוא שוקל לחרוג ממנהגו ולהורות על קיצוץ נוסף בריבית בגוש היורו. "אנו נעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות הכלכליות האחרונות על מנת לבחון עם שיעורי הריבית משביעים את הנחת", נמססר היום מהבנק.

עד עתה ה-ECB היה איתן בדעתו לא ללכת בעקבות הבנק הפדרלי בארה"ב, שקיצץ את הריבית שש פעמים מתחילת השנה. הבנק המרכזי של אירופה הסתפק בקיצוץ אחד בלבד מתחילת 2001.

המדיניות העיקשת של הבנק זכתה לביקורת נוקבת מצד מדינות וחברות רבות שטוענות כי הבנק מטרפד כל אפשרות לצמיחה בכלכלה האירופית. מנתונים שהתפרסמו לאחרונה באירופה עולה כי הכלכלות הגדולות בגוש החלו להפגע ולהציג שיעורי צמיחה נמוכים במיוחד.

עדות נוספת למצב העגום של הכלכלה התפרסמה היום באיטליה, שם עלתה התפוקה התעשיתית בשיעור נמוך מהצפוי של 0.1% בלבד ברבעון השני. גם ממשלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, מסרה כי המשק הגרמני עומד בפתחו של מיתון.

נתונים מגרמניה הראו כי האינפלציה בחודש יולי היתה נמוכה משסברו תחילה הכלכלנים. מדד המחירים לצרכן לא עלה לעומת יוני, ורשם עלייה של 2.6% לעומת יולי 2000. נתונים קודמים הראו עלייה חודשית של 0.1% ושנתית של 2.7%. ההאטה באינפלציה עשויה לשכנע את הבנק המרכזי של אירופה להוריד את הריבית.

הבנק המרכזי של בריטניה הבנק של אנגליה הוריד את תחזית הצמיחה וחזה כי האינפלציה תהיה "נמוכה במקצת", ובכך הצביע על הורדה אפשרית נוספת של שיעורי הריבית. בדו"ח האינפלציה הרבעוני, הבנק של אנגליה הוריד את תחזית הצמיחה ל-2%, לעומת תחזית של 2.5% שצפתה בחודש מאי 2001. הבנק הוריד בשבוע הקודם את שער הריבית ב-0.25% ל-5%.

הבנק המרכזי של אירופה אמור להיפגש ב-30 באוגוסט, על מנת לדון במדיניות הריבית. להערכת רבים האמירה היום נועדה להכשיר את השטח להורדת הריבית הצפויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully