וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה של מו"מ: כלל תעשיות השלימה מכירת 25% ממשאב ל-CRH האירית תמורת 598 מיליון שקל

ליאור כגן

9.8.2001 / 14:20

כלל תעשיות תרשום רווח של 255 מיליון שקל מהעסקה; ל-CRH אופציה להגדיל את חלקה במשאב ל-50%

לאחר שנה של מו"מ, השלימה היום כלל תעשיות את מכירת 25% ממניות משאב לחברה האירית CRH. תמורת חלקה במשאב תקבל כלל תעשיות 598 מיליון שקל, והרווח הנקי מהעסקה יסתכם ב-255 מיליון שקל.

השווי לפיו מכרה כלל תעשיות את האחזקה הוא כ-583 מיליון דולר, והוא נמוך מהשווי לפיו תיכננה החברה למכור את האחזקה - 850 מיליון דולר - בין היתר עקב, חלוקת דיווידנד של 393 מיליון שקל ערב סגירת העסקה. כמו כן, ערב סגירתת העסקה רכשה החברה ממשאב נכסים בתמורה ל-146 מיליון שקל (מדובר בנכסי נדל"ן שאינם משמשים את פעילותה המרכזית של משאב ונכסים פיננסיים). העיכוב בסגירת העסקה, והירידה בשווי התבצעו, בין היתר, בעקבות המצב הבטחוני בארץ.

במסגרת ההסכם עם CRH נקבע עוד כי כלל תעשיות תעניק לרוכשת אופציה לרכישה נוספת של 25% ממניות משאב, הניתנת למימוש אחת לשישה חודשים למשך שלוש שנים, עד סוף 2003. במידה שהחברה האירית תממש את האופציה, יחזיקו החברות בחלקים שווים במשאב.

מחיר המימוש של האופציה לרכישת 25% נוספים ממשאב ייקבע לפי הגבוה מבין השניים: שווי של 750 מיליון דולר למשאב בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות, או מכפלה של 6.8 ב-EBITDA (רווח לפני מס, פחת והוצאות מימון) של מפעלי הנשר מלט בתוספת 80 מיליון דולר (עבור הנכסים האחרים של משאב), בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות של משאב במועד מימוש האופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully