וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים השקעות תחלק לבעלי מניותיה כדיווידנד בעין את מניות אורלייט שבידיה

אלי דניאל

9.8.2001 / 14:30

החזיקה עד כה ב-83.2% ממניות אורלייט; שווי ההטבה לבעלי המניות - כ-50 מיליון שקל

פועלים השקעות , הנמנית עם קבוצת שרפ"ק, מדווחת היום על כוונתה לחלק לבעלי מניותיה את מניות אורלייט , המוחזקות על ידה, כדיווידנד בעין. פועלים השקעות מתכוונת לחלק לבעלי מניותיה כ-25.8 מיליון מניות אורלייט המהוות כ-83.2% מהון המניות אורלייט. כמו כן מתכוונת פועלים השקעות לחלק לבעלי מניותיה כתבי אופציה מסדרה 2 ומסדרה 3.

יחס החלוקה של מניות אורלייט, יהיה כ-5.61 מניות אורלייט לכל מניית פועלים השקעות מסוג 1 שקל ע.נ., וכן 0.43 כתבי אופציה מסדרה 2 ו-0.68 כתבי אופציה מסדרה 3, בעבור כל מניית פועלים השקעות מסוג זה הנמצאת בידיהם. השווי הכספי של הדיווידנד שיחולק הוא כ-50 מיליון שקל. היום הקובע לחלוקת הדיווידנד הוא 23 באוגוסט 2001 ואילו יום האקס יהיה ב-26 באוגוסט 2001. חלוקת הדיווידנד בעין תתבצע ב-6 בספטמבר 2001.

כמו כן, החברה הודיעה כי היא תרכוש מפועלים טכנולוגיות, חברה בת שלה הנמצאת בבעלותה המלאה, כ-1.38 מיליון מניות פועלים השקעות (פועלים טכנולוגיות מחזיקה כיום ב-23.1% מהון המניות) לפי מחיר של 135.9 שקל למניה. המניות האמורות יהפכו להיות מניות רדומות. צעד זו נועד למנוע מצב שבו תקבל פועלים טכנולוגיות לידיה מניות של אורלייט.

אביגדור קלנר, יו"ר ומנכ"ל פועלים השקעות, מסר כי "חלוקת מניות אורלייט תעשיות כדיווידנד באה להיטיב הן עם בעלי מניותיה של פועלים השקעות והן עם בעלי המניות באורלייט. בנוסף, פעולה זו תמקד את פעילותה של החברה כחברת השקעות מובילה במשק".

לאחר חלוקת מניות אורלייט כדיווידנד בעין, צפויה אורדן תעשיות , בעלת השליטה בפועלים השקעות להחזיק כ-42% ממניות אורלייט, כאשר יתרת מניות אורלייט (כ-58% מהמניות) תוחזק בידי הציבור.

שאול קוברינסקי, מנכ"ל אורדן, מסר כי "שילוב הבעלות באורלייט במסגרת אורדן ייצור קבוצת תעשייה בהיקף משמעותי וכתוצאה מכך תושבח פעילותה של אורלייט. עם קבלת מניות אורלייט צפויה הפעילות התעשייתית של אורדן להתרחב, ובנוסף לפעילותה המסורתית בתחומי יציקות הפלדה והברזל, החזקתה בחברת סקופ , המחזיקה בכ-20% ממניותה, ומיזמים תעשייתיים נוספים, היא תכלול גם ייצור חומרים מרוכבים, הכוללת פעילות סינרגטית לאורדן במוצרים בטחוניים, שליטה במפעלי הצבעים אוניברקול ונירלט, וכן החזקה ב-29% מטכנופלסט תעשיות ו-16% מסייקל גרופ".

יצוין, כי רק לפני שבועיים הודיעה קבוצת שרפ"ק על חלוקת דיווידנד בעין נוספת במסגרתה יחולקו בעוד שבועיים לבעלי המניות של שרפ"ק כ-139 אלף מניות של שרפ"ק וכ-562 אלף מניות של לידר החזקות והשקעות .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully