וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני הבנקים תמימי דעים: הראלי של סוף שנה צפוי להימשך; מזהירים שהמניות כבר אינם זולות

TheMarker

3.11.2006 / 11:04

הכלכלה, הדו"חות שצפויים להיות טובים, והמשך הורדת הריבית תומכים להערכת הבנקים בהמשך עליות



במרבית ימות השבוע שייטה הבורסה סמוך מאוד לרמות שיא, כאשר ביום רביעי רשם מדד המעו"ף שיא של כל הזמנים. הראלי של סוף שנה הקדים להגיע השנה כשבחודש האחרון טיפס שוק המניות בכ-7%.



כלכלני הבנקים תמימי דעים כי המסורת של עליות השערים בחודשים האחרונים של השנה עשויה להישמר, אם כי העליות האחרונות בבורסה מעלות גם את הסיכון בהשקעה.



"בשנים האחרונות ראינו רבעון רביעי שלילי רק כשאירעו אירועים חריגים, ואילו בשנים שבהן לא היו אירועים חריגים (גם בשנים לא חיוביות לכלכלה) - הבורסה רשמה תשואה חיובית ברבעון הרביעי", כותב האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים שמעריך שהעליות יימשכו גם ביתרת הרבעון.



בבנק הפועלים ממליצים על חשיפה גדולה למניות, אם כי מציינים באותה נשימה כי עליות השערים האחרונות מעלות את הסיכון. בין הסיבות התומכות בהמשך העליות, על פי הפועלים, ניתן למנות את האווירה החיובית שמאפיינת את הרבעון האחרון: סביבה כלכלית חיובית - בעיקר במישור המקומי, צפי לדו"חות חיוביים מצד מרבית החברות, הצפי להמשך הירידה בריבית ומעמדה האיתן של הכלכלה המקומית בעיני המשקיעים בעולם. מנגד, מציין פרידמן את החשש מפני האטה כלכלית בארה"ב ואת רמת המכפילים שעלתה בעקבות העליות האחרונות.



"הערכות להורדת ריבית פעם נוספת עד לסוף השנה בשילוב דו"חות כספיים טובים והמשך המומנטום החיובי בשווקים מעבר לים, צפויים לתרום למומנטום החיובי בשוק המניות המקומי", כותבים בבנק לאומי. "עם זאת, לנוכח העליות החדות שנרשמו בשבועות האחרונים, יש לזכור שאיתן גם רמת הסיכון באפיק נמצאת במגמת עלייה ומחירי המניות המשתקפים אינם זולים".



בטווח הארוך, "בהנחה שהצמיחה בעולם תימשך בקצב הצפוי כיום ובמידה שלא יחולו התפתחויות שליליות דרמטיות במישור הביטחוני המדיני והכלכלי באזורינו, אנו צפויים להיות עדים להמשך מגמת העלייה", מציינים בלאומי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully