וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלית מזהירה כי הרווח התפעולי והנקי שלה יצטמקו ב-50% לעומת שנת 2000

אילן מוסנאים

9.8.2001 / 14:47

החברה סיימה את הרבעון השני עם צניחה ברווח הנקי ל-1 מיליון שקל לעומת רווח של 21.6 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות ירדו ב-10% ל-443.7 מיליון שקל

יצרנית המזון עלית , שבשליטת משפחת שטראוס, צופה כי תסיים את שנת 2001 עם ירידה חדה של 50% ברווח התפעולי וברווח הנקי לעומת שנת 2000. כך מסרו ראשי החברה בשיחת ועידה שערכו עם המשקיעים. את 2000 סיימה החברה עם רווח תפעולי של 96.2 מיליון שקל ועם רווח נקי של 102.1 מיליון שקל, כך שעל פי הערכות אלו תסיים החברה את 2001 עם רווח תפעולי של כ-48 מיליון שקל ועם רווח נקי של כ-50 מיליון שקל בלבד.

עלית המשיכה להציג ברבעון השני חולשה בתוצאותיה הכספיות ודיווחה על צניחה חדה ברווחים. אלה הסתכמו ב-1 מיליון שקל, לעומת רווח של 21.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. החולשה בפעילות החברה, שבשליטת משפחת שטראוס, ניכרת גם בשורה העליונה של המכירות בהן נרשמה ירידה של 10% לרמה של 443.7 מיליון שקל.

עופרה שטראוס-להט, מנכ"ל שטראוס-עלית, ציינה כי תוצאות הפעילות ברבעון השני של השנה הן פועל יוצא של המשך פעילות ההשקעה בחו"ל, הכניסה לשווקים חדשים ואי עמידה בתחזיות הצמיחה בארץ, שהביאו לשחיקת הרווח הנקי ברבעון השני. לדבריה, מהלך ההתרחבות מחוץ לישראל הוא מהלך אסטרטגי של עלית שיש לו פוטנציאל יצירת ערך גדול ככל שתעמיק פעילות החברה בשווקים בחו"ל. עם זאת, מהלך כזה מלווה במחיר בלתי נמנע של שחיקת הרווחיות בטווח הקצר.

בסיכום של שני הרבעונים שפתחו את 2001, דיווחה החברה על ירידה של 5% במכירות שהגיעו לסכום של 1 מיליארד שקל ועל רווח של 27.5 מיליון שקל - נמוך בכ-60% מהרווח בתקופה המקבילה שהסתכם ב-67.1 מיליון שקל.

החברה מסרה כי הירידה במכירות במחצית הראשונה של 2001 נבעה בעיקר משחיקה מהותית במטבעות האירופיים שהביאה לירידה של כ-44 מיליון שקל במכירות החברה לעומת המחצית המקבילה. כמו כן מסרה החברה כי תוצאותיה ברבעון נפגעו בגלל מכירות חג הפסח שהתרחשו השנה ברבעון ה-1 לעומת הרבעון ה-2 אשתקד, סגירת חלק מחנויות עלית ("רגע מתוק"), שחיקת מחירי מכירה בשל התחרות הגואה והפסקת האיחוד של חברת ההפצה בפולין שהביאה לירידה של כ-34 מיליון שקל במכירות השנה לעומת אשתקד.

סיבות נוספות לירידה ברווחים הן גידול חד של כ-19% (22 מיליון שקל) בהוצאות המכירה והשיווק, וזינוק של 33% (12 מיליון שקל) בהוצאות ההנהלה והוצאות כלליות.

קשה לומר שהמשקיעים ציפו שעלית תפתיע לטובה בדו"ח הנוכחי. עם זאת, פעילים בשוק ההון ציינו כי הדו"ח היה חלש יותר מכפי שציפו. בעוד שההרעה בפעילות בחו"ל היתה צפויה, הרי שהחברה הפתיעה לרעה את המשקיעים עם הידיעה שגם בפעילות עלית ישראל נרשמה שחיקה של 5.8% במכירות החברה.

בסך הכל, מכירותיה של עלית ישראל ברבעון השני, הסתכמו ב-264.2 מיליון שקל, בהשוואה לסכום של 280.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בפעילות עלית אינטרנשיונל נרשמה ירידה חדה יותר של כ-15% ומכירותיה הסתכמו ב-179.5 מיליון שקל.

הפעילים העריכו אף כי תחזיות של עלית הנן אופטימיות, וכי היא צפויה להיפגע מן התחרות מול רשתות השיווק, כפי שנפגעו יצרנים בתחומים אחרים, במידה והרשתות יקבלו החלטה להרחיב את המותגים הפרטיים שלהן לתחום המזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully