וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר דויד גרוסמן בביקורת חריפה על השלטון: בימים האלה אין מלך בישראל; ההנהגה הצבאית והמדינית חלולה

לילי גלילי

4.11.2006 / 21:14

גרוסמן הוא הנואם המרכזי בעצרת לציון 11 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין



"התחושה היא שבימים האלה אין מלך בישראל. ההנהגה הצבאית והמדינית חלולה" - כך אמר הערב (שבת) הסופר דויד גרוסמן, הנואם המרכזי בעצרת לציון 11 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "לא קל להתבונן בעצמנו השנה", אמר גרוסמן, "היתה מלחמה, ישראל הניפה שריר צבאי אדיר, אבל מאחוריו נחשפו קוצר ידה ושבריריותה. ישראל נמצאת במשבר עמוק מכפי שחששנו, כמעט בכל המערכות".



גרוסמן, ששכל את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה, אמר כי "מותם של אנשים צעירים הוא בזבוז נורא, זועק. אבל לא פחות נוראה התחושה שכבר שנים רבות מדינת ישראל מבזבזת באופן נפשע, לא רק את חיי בניה, אלא גם את הנס. את האפשרות ליצור פה מדינה נאורה ודמוקרטית".



גרוסמן קרא לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפנות לפלשתינאים, ולדבר "אל הצער והפצע העמוקים שלהם. הכר בסבלם המתמשך", אמר, "שום דבר לא ייגרע בכך ממך ולא מעמדתה של ישראל במשא ומתן העתידי".



לכיכר רבין בתל אביב הגיעו עשרות אלפי בני אדם. הרחובות הסמוכים לכיכר נסגרו אחר הצהריים וייפתחו לתנועה עם תום העצרת בכיכר רבין. 500 שוטרים מאבטחים את העצרת.



העצרת השנה שונה באופיה מעצרות הקודמות, כשלראשונה לא משתתפים פוליטיקאים בין הנואמים. גם שמעון פרס, שנאם בכל העצרות עד כה, לא ידבר בה הפעם. החלטה זו התקבלה על ידי ועדת העצרת, בה חברים מקורביו של רבין - ניבה לניר, צבי פרידמן ואיילת נחמיאס.



"הרציונל לא היה למנוע שיתוף של פוליטיקאים, אלא לשנות את המתכונת", אמרה לניר ל"הארץ". לניר ציינה כי בשנים האחרונות הפוליטיקאים ראו בעצרת במה לקידום אישי. עם זאת הוסיפה לניר כי "על אף היעדרם של פוליטיקאים מבמת הנואמים, העצרת תהיה בהחלט פוליטית, אם כי לא מפלגתית. זה יבוא לכדי ביטוי בדברי הפתיחה שכתבתי, כמו גם בבחירת השירים שיוקראו ויושמעו בכיכר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully