וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם טוב: "תחרות בין 3 חברות לחדשות היא מספיקה; אין צורך בחברת חדשות נוספת לערוץ השלישי"

רוני קורן-דינר

9.8.2001 / 16:59

שם טוב מציע שזכייניות הערוץ השלישי יחברו לחברת החדשות של ערוץ 2 ויקימו חברה משותפת ועצמאית

שמוליק שם טוב, מנכ"ל הרשות השנייה, דן בימים אלה עם משרד התקשורת ביוזמה חדשה: שינוי חקיקה שיאפשר הקמת חברת חדשות משותפת לערוץ 2 ולערוץ המסחרי החדש, או לחילופין, מתן אפשרות לזכייני הערוץ השלישי לרכוש חדשות במשך כל שנות הפעילות (ולא רק בשנה הראשונה, כפי שכתוב כעת בתנאי המכרז), כפי שמציע שר התקשורת, ראובן ריבלין.

על פי הערכות גורמים בשוק התקשורת, היוזמה, אם תתקבל, תחסוך לזכייני הערוץ המסחרי לפחות 100 מיליון דולר. הקמת חברת חדשות עצמאית כרוכה בהוצאות אדירות, וההוצאות השוטפות לבדן מגיעות לכ-35 מיליון דולר בשנה.

תקציב חברת החדשות של ערוץ 2 למשל מגיע לכ-20 מיליון דולר לשנה, וממומן במשותף על ידי שלושת הזכייניות. התקציב גדל השנה בשיעור של כ-50%, בשל סיקור אירועי האינתיפאדה.

"במקום ארבע חברות חדשות - ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 3 וערוץ החדשות הייעודי - נראה לי שתחרות בין שלוש תחנות טלוויזיה על חדשות היא מספיקה", אמר שם טוב ל-TheMarker.com. "אנחנו מציעים לנתק את חברת החדשות מערוץ 2 ולשייך אותה לבעלי המניות בשני הערוצים - השני והשלישי, בצירוף הרשות השנייה".

שם טוב הוסיף כי כל הצדדים, כולל זכייניות הערוץ השלישי ומנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, שלום קיטל, רואים את המהלך בעין יפה. בשני המקרים, גם אם יותר לזכייניות הערוץ השלישי לרכוש משדרי חדשות לאחר שנת הפעילות הראשונה, יידרש שינוי חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully