וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת גרמניה אישרה הורדת מס החברות ל-29% מ-38.7% בממוצע

סוכנויות הידיעות

5.11.2006 / 9:18

הורדת המס מהווה מפנה עבור גרמניה, שדחפה לאיחוד של רמת המס באירופה בשנים האחרונות, כדי להימנע מתחרות



ממשלת גרמניה אישרה ביום חמישי את הורדתו של מס החברות הממוצע בניסיון לעודד השקעות בה. מס החברות הממוצע ירד ל-29% מ-38.7% החל ב-1 בינואר 2008 - ובכך תרד גרמניה ממעמד המדינה בעלת מסד החברות הגבוה ביותר באירופה המערבית.



לאחר חודשים של משא ומתן הסכימו המפלגה הנוצרית-דמוקרטית והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, חברות הקואליציה, על הורדת המס החדה. לפי הערכות, יקטן נטל מס החברות הנגבה בעקבות ההורדה ב-6.4 מיליארד דולר. כדי לקזז את אובדן ההכנסות תרחיב הממשלה את בסיס המס על ידי הגבלת הטבות מס על תשלומי ריבית, דמי רישיון והוצאות אחרות.



הורדת המס מהווה מפנה עבור גרמניה, אשר בשנים האחרונות דחפה לאיחוד של רמת המס באירופה, כדי להימנע מתחרות מול מדינות אחרות. הקנצלר הקודם, גרהרד שרדר, חשש כי הורדת שיעור המס בארצות אירופה תפגע בהשקעות בגרמניה, אך חתר לא להוריד את הנטל בארצו, כי אם להביא להשוואה בין מדינות אירופה. בסלובקיה למשל, מס החברות הנהוג הוא 19% מ-2003, ובאוסטריה הורד המס ב-2004 ל-25%



הורדת המס, מקווים מנהיגי גרמניה, תחזק אותה כמרכז לעסקים. בניגוד להורדת מס החברות, העלתה גרמניה לאחרונה את המע"מ, בניסיון לבלום את הגירעון התקציבי הגדול של הממשלה. בכך העבירה גרמניה את הנטל מחברות לצרכנים - אשר אינם יכולים לבחור לצרוך במקום אחר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully