וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל TheMarker.com: הגופים הכלכליים מצפים למדד נמוך של 0.1%-0.2%

ליאור כגן

9.8.2001 / 16:37

האינפלציה ב-2001 - 2.5%

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שיפורסם ביום רביעי (ה-1 לחודש) יהיה נמוך, ויעלה בכ-0.1%-0.2%, כך מעריכים רוב הגופים הכלכליים. יוצא דופן בהערכתו הוא הראל שוקי הון, שמעריך כי המדד יעלה בשיעור של 0.3%.

מדד חודש יולי יהיה המשך לארבעת החודשים האחרונים, בהם נרשמו מדדים חיוביים, זאת לאחר שבשני החודשים הראשונים ירד המדד. בחצי השנה הראשונה עלה המדד בשיעור מצטבר של 1.1%.

לפי הערכות בשוק ההון, נגיד בנק ישראל, דוד קליין, יימנע מלהפחית את הריבית לחודש ספטמבר, זאת בשל העלייה בדולר ואי הוודאות לגבי המדיניות הפיסקלית של הממשלה. קליין חושש שהורדת הריבית בתנאים הכלכליים הנוכחיים עשויה לגרום ללחצים אינפלציוניים.

בדו"ח האינפלציה של בנק ישראל העריך קליין, כי האינפלציה השנה תסתכם בכ-2.5%, שזהו הגבול התחתון של האינפלציה אותו קבעה הממשלה (2.5%-3.5%). ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון מצביעות גם הן על סביבת אינפלציה של כ-2.5% ל-12 החודשים הקרובים.

להערכת כלכלני דיסקונט, האינפלציה בחודשים הקרובים תושפע מעונתיות בסעיפי ההלבשה וההנעלה, והפירות והירקות, מירידה במחירי הבנזין בחודש יולי, ומעליות מתוכננות במחירי החשמל והמים שצפויות להיכנס לתוקף בתקופה זו.

כלכלני בנק דיסקונט העלו את תחזית האינפלציה שלהם לשנת 2001 ל-1.8%, כאשר התחזית לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים נותרה בעינה (2.5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully