וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיפט עדיין ממליצים לקנות דולרים

טל לוי

5.11.2006 / 9:40

בבית ההשקעות סבורים כי: "מדיניות הורדת הריבית של בנק ישראל תעודד העדפת מט"ח על פני השקל"

"המשקיעים הזרים ניסו לדחוף את תיסוף השקל לאחר סגירת חודש אוקטובר ביום שלישי, אולם נכשלו ברמה של 4.26 שקלים ולכן היו חייבים לחתוך פוזיציות שורט דולר. כתוצאה מכך, שער הדולר זינק בחזרה עד לרמה של 4.2950 שקלים, עד שנרגע לקראת פרסום נתון התעסוקה בארה"ב ובסופו של דבר התייצב קצת מעל רמה של 4.2850 שקלים". כך כותבים הבוקר בבית ההשקעות גיפט. פוזיציית שורט פירושה מצב שבו מרוויחים מירידת הדולר.

היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ והמסחר באופציות משקף לדולר רמה של 4.288 שקלים, דומה למדי לשער של 4.29 שקלים שנקבע ביום שישי.

בגיפט מציינים כי קיימים חילוקי דעות לא מבוטלים בשוק המט"ח לגבי עתידו של השקל. האופטימיים, וביניהם לא מעט משקיעים זרים, מאמינים כי המשך חוזקה של הכלכלה הישראלית, ביחד עם הקלה ברמת הריסון המוניטרי מצד בנק ישראל, יגרמו לשיאים חדשים בבורסה ולמשיכת השקעות נוספות לישראל מחו"ל, אשר יביאו להתחזקות השקל.

הפסימיים גורסים כי מדיניות הורדת הריבית של בנק ישראל תעודד העדפת מט"ח על חשבון השקל, וכתוצאה מכך יש להיערך לפיחות הדרגתי של השקל, שעלול לקבל תנופה מהידרדרות המצב הביטחוני ומחוסר יציבות בזירה פוליטית.

"לצערנו אנחנו נמנים עם המחנה הפסימי", כותבים בגיפט, ולכן ממליצים שם על רכישת דולרים בירידות בכדי להתכונן לשבירתה בעתיד של רמת ההתנגדות ב-4.30 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully