וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נוקיה נפלה ב-7.9% בעקבות חשש לאזהרת רווח; מניות הטכנולוגיה נפלו בעקבותיה

דפנה מאור

9.8.2001 / 19:25

רמיזה של הבנק המרכזי של אירופה כי יוריד את הריבית לא סייעה לעודד השווקים על רקע ההאטה הגלובלית

מניות ציוד התקשורת באירופה נפלו בעקבות דו"ח חלש ואזהרת רווח שפירסמה סיסקו שלשום, ולנוכח חששות כי ההאטה המתמשכת תוביל לאזהרה מצד יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה באירופה, נוקיה. מדד בורסת לונדון ירד ב-1.3%; בורסת פאריס איבדה 2% בהובלת אלקטל.

הסנטימנט בשוקי ההון לא השתפר אף לאחר הבנק המרכזי של אירופה (ה-ECB) רמז היום כי הוא שוקל לחרוג ממנהגו ולהורות על קיצוץ נוסף בריבית בגוש היורו. "אנו נעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות הכלכליות האחרונות על מנת לבחון אם שיעורי הריבית משביעי רצון", נמסר היום מהבנק. מתחילת השנה הוריד הבנק רק פעם אחת את הריבית, ברבע אחוז, למרות קריאות להרחבה מוניטרית שתסייע לעודד את הצמיחה בגוש היורו.

מניית נוקיה נפלה ב-7.9% וגררה אחריה את המגזר כולו. חששות כי החברה הפינית תפרסם אזהרת רווח בעקבות זו של סיסקו, הובילו לירידות חדות ביומיים האחרונים במניה. בעקבות נוקיה נפלה אלקטל ב-7.6%; מרקוני ירדה ב-2.9%; אריקסון ב-5.4%.

האווירה בשוקי ההון התקדרה בעקבות דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית שהתפרסם אמש. מנתוני הדו"ח (הספר הבז') עולה כי הכלכלה האמריקאית המשיכה להפגין חולשה בחודשים יוני ויולי. "החולשה המתמשכת בענף היצרני הקרינה על ענפים אחרים", אמר גרינספאן, והדגיש כי מהנתונים שקיבל, עולה שבמקומות רבים נרשמה ירידה בדרישה לעסקים נלווים למגזר היצרני, כגון נדל"ן עסקי וירידה בדרישה לשירותי תובלה, ספנות וכיוצא בזה.

מניות הטלקום הפגינו מגמה שלילית. וודאפון ירדה ב-3.5%; אורנג', מקבוצת פראנס טלקום, ירדה ב-4.7%; פראנס טלקום ירדה ב-4.2%.

קומרצבנק הגרמני דיווח על ירידת של 87% ברווחי הרבעון השני עקב ירידה בהכנסות התמלוגים והעמלות. הבנק רשם הכנסות מתחת לתחזיות האנליסטים ומתכנן לנקוט בצעדי התייעלות. הבנק ה-4 בגודלו בגרמניה דיווח על רווח נקי של 83 מיליון דולר לעומת 643 מיליון דולר שרשם ברבעון המקביל בשנה הקודמת. על רקע הדו"ח המעודד עלתה המניה ב-2%, והתבלטה מול ירידות במגזר הבנקאות.

בנק דרזדנר, שנרכש ע"י אליאנץ ב-20 מיליארד דולר, החליט על סגירת חטיבת שוקי אסיה של בנק ההשקעות דרזדנר קליינוורט וסרסטיין ב-6 מדינות ועל פיטורי 350 עובדים. מניות הבנק ירדו ב-1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully