וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שברה שיא נוסף

טל לוי

6.11.2006 / 17:17

המעו"ף עלה ב-0.6% וננעל על 913.9 נקודות. כי"ל טיפסה ב-2.5%. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-2 מיליארד שקל

הבורסה של תל אביב המשיכה גם היום את רצף העליות של החודש האחרון וחתמה את היום בשיא - מדד המעו"ף הוסיף 0.6% והוא נמצא כעת ברמת שיא של 913.09 נקודות. מדד ת"א 100 עלה ב-0.8% וננעל ברמה של 925.98 נקודות. יציבות נרשמה בשוק הסולידי. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-2 מיליארד שקל.

הגורם המיידי לעליות אתמול עדיין לא ידוע, שכן המסחר החל דווקא בירידות של כ-0.5%, עד ששינה לפתע מגמה ועבר לעליות חדות במחזור מסחר של 1.3 מיליארד שקל - מחזור גבוה יחסית ליום ראשון, בו המשקיעים הזרים אינם פעילים. את עיקר העליות ריכזו אתמול מניות הבנקים.

הבורסה קיבלה מומנטום חיובי נוסף היום, לאחר שקרן המטבע הבינלאומית העריכה כי ביצועי המשק הישראלי מעולים יחסית לזעזועים שעברו עליו בשנה האחרונה, ובעיקרם המלחמה בצפון. בדו"ח שפורסם בצהריים, נכתב כי "ביצועיו של המשק הישראלי טובים מאוד בהתחשב באי הוודאות הנלווית לטלטלות המשמעותיות שפקדו את הזירה הפוליטית ואת הזירה הביטחונית, מוקדם יותר השנה". עם זאת, ציינו בקרן המטבע כי תכנון התקציב בישראל הוא לטווח קצר בלבד, ללא חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך.

המנכ"ל המשותף בדש אייפקס, עידו נויברגר אמר במהלך המסחר כי: "עליות הערך של הימים האחרונים הן חלק ממגמת עליות ארוכת טווח, שלהערכתנו עדיין לא מוצתה, בין היתר בשל הציפיות לירידת הריבית במשק ובמיוחד הריביות לטווח ארוך, ועלייה משמעותית בהיקף ההשקעות של הזרים בישראל".

מדד הנדל"ן המשיך גם היום בדרכו מעלה, והוסיף עוד 0.6%. מתחילת השנה עלה מדד הנדל"ן ב-71%. מניות הבנקים הגדולים, שכיכבו אתמול בעליות חדות, נסחרו היום בעליות קלות דווקא: מניית הפועלים הוסיפה 0.3% ולאומי עלתה בשיעור דומה.

דיסקונט השקעות, החברה האם של סלקום, עלתה ב-1.9% ואילו אידיבי פיתוח, השולטת על דסק"ש, טיפסה ב-1.2%. הבוקר פורסם, כי סלקום בחרה את החתמים להנפקה הקרובה שלה בבורסת ניו יורק ברבעון הראשון של 2007. בנקי ההשקעות שישמשו כחתמים המובילים יהיו גולדמן סאקס, שגם מחזיק בכ-5% מסלקום, וסיטיבנק. עוד ישתתפו בהנפקה: מריל לינץ', דויטשה בנק, בנק ההשקעות וויליאם בלייר ובית ההשקעות ג'פריס ברודוויו. סלקום מתכוונת לגייס כ-400 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.7 מיליארד דולר.

טבע, אשר צפויה לפרסם מחר את דו"חות הרבעון השלישי, הוסיפה 1.4% והיא מציגה כעת תשואה שלילית של 29% מתחילת 2006 - המניה הגרועה ביותר במדד המעו"ף. מרבית האנליסטים בשוק צופים כי לטבע צפוי רבעון מצוין עם ההשקות הבלעדיות שלה, שמרביתן התרחשו ביוני. שתי הבולטות שבהן הן זוקור, שנחשבת להשקה הגנרית הגדולה ביותר עד היום, וזולופט.

אינטרנט זהב הוסיפה 7.4%. החברה רשמה היום בבוקר הכנסות שיא ברבעון השלישי של 2006 - 24.5 מיליון דולר - עלייה של 44% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי של אינטרנט זהב עלה ברבעון השלישי ב-327% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם ב-1.6 מיליון דולר. העליות באינטרנט זהב משכו גם את המתחרה, נטוויז’ן, לעלייה של 3%.

כימיקלים לישראל הוסיפה 2.5% והשלימה בכך עלייה של יותר מ-7% בשבוע האחרון ותשואה נאה של 42% מתחילת השנה.

חברת הנדל"ן אלוני חץ עלתה ב-1.5%. החברה עשויה לרשום בקרוב רווח הון נאה על מימוש נכסיה בגרמניה. שותפיה של אלוני חץ בפורטפוליו שלה בגרמניה, קיבול הצעה למכירת הנכסים. אלוני חץ מחזיקה בכ-32.5% מהנכסים והתמורה תשקף לה רווח הון של 14.5 מיליון יורו לפני מס (כ-80 מיליון שקל).

אפריקה ישראל איבדה 0.7%, אולם משלימה עלייה של 85% מתחילת השנה. אפריקה הוציאה לבורסה הודעה על הסדר אליו הגיעה עם שותפה בתחום פעילות הנדל"ן שם. בהודעה נכתב כי ההסכם בא "כחלק מפעולות הכנה והיערכות לקראת החלטה אפשרית על הנפקה של פעילות החברה ברוסיה". על פי ההסכם, תחזיק אפריקה כ-88% מהחברה המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה לעומת 80% כיום.

גילת לווינים הוסיפה 4.4% לאחר שדיווחה היום כי סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 63.8 מיליון דולר, המהוות גידול של 30% בהשוואה לרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully