וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי הפורטל הסיני טום.קום הצטמצמו ברבעון - ההכנסות זינקו פי 37

יהודה שויצר

9.8.2001 / 9:40

החברה צופה כי תגיע לאיזון בשנה הבאה; ציינה כי הגידול בהכנסות נובע מעסקי הספורט והשיווק

הפסדי פורטל האינטרנט הסיני טום.קום הצטמצמו בשיעור ניכר במחצית השנה שחלפה. החברה ציינה כי הפסדיה ירדו ב-24% והכנסותיה צמחו בשיעור ניכר על רקע פריחה בעסקי השיווק והספורט של החברה. מנכ"ל החברה, סינג וונג, אף העריך כי בשנה הבאה תגיע החברה לאיזון.

החברה דיווחה על הפסד של 19 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה. הכנסותיה זינקו פי 37 והסתכמו ב-28 מיליון דולר, לעומת הכנסות של פחות ממיליון דולר במחצית השנה המקבילה.

"אנו מאמינים כי נגיע לאיזון בשנה הבאה", אמר וונג בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל". "אני מלא בביטחון בכך מאחר שהעסק שלנו כיום אינו מתבסס על טהרת האינטרנט בלבד". וונג הדגיש כי עסקי פרסום החוצות והדפוס של החברה הראו על צמיחה גבוהה.

חברת האינטרנט, שנוסדה בשלהי שנת 1999 ע"י איל ההון מהונג קונג, לי קא שינג, היתה ההבטחה הגדולה של האינטרנט הסיני - הבטחה שאיכזבה. כשהמניה הושקה בבורסת הונג קונג היא עלתה פי 4, ושווי השוק של החברה עלה ל-2.5 מיליארד דולר.

עם התפוצצות בועת האינטרנט, קרסו עסקי החברה ברעש גדול. כחברות אחרות בענף האינטרנט, גם טום.קום קמה מהקרשים והחלה לפזר סיכונים ולהשקיע בעסקים נוספים מחוץ לעולם האינטרנט.

החברה חתמה על הסכמים עם שתי חברות ספורט סיניות, כחלק ממדיניותה החדשה המתמקדת בעסקים בסין. כמו כן הודיעה על רכישת 70% ממניות יאנג צ'נג פרס, חברת פרסום וניהול אירועים סינית מובילה, ב-30.3 מיליון דולר, ואת כל חברת Sharkwave Asia Pacific, בעלת האתר shawei.com, אתר ספורט פופולרי בסין, בכ-20 מיליון דולר.

בתחום השיווק, הפורטל הודיע על שיתוף פעולה עם הזרוע המקוונת של "הצ'יינה טיימס", צ'יינה טיימס.קום, הודיעה על שיתוף פעולה בהקמת מיזם צ'יינה פלוס, אשר יספק שירותי שיווק ותמיכת לקוחות בסין ועל הסכם עם צ'יינה נשיונל פבליקיישנס בתחום הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully