וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנס Fast 50: "יש לנו ידע, אבל בלי שוק חופשי לא נגיע רחוק; צריך להסיר חסמים"

גיא גרימלנד

6.11.2006 / 11:28

לדברי ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר, להיי-טק השפעה מוגבלת על כלכלת המדינה



ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, דיבר הבוקר בכנס fast 50 בו הוכתרה חברת וינטגרה כחברה הצומחת ביותר, והתייחס לשאלת חשיבותו של ענף ההיי-טק בכלכלת המדינה: "ב-20 השנים האחרונות הוכחה עליונתם של מוצרי ידע על פני חומרי גלם (כמו נפט). ישראל מייצרת יותר מוצרי ידע באופן יחסי לעומת מדינות אחרות. אז אם אנחנו חכמים, למה אנחנו לא עשירים? יש לנו שוק משוכלל מבחינת הון סיכון, ומבחינת הסטארט אפים אנחנו במקום השני בעולם, אחרי ארה"ב. אז איך יכול להיות שיש כאן רק 17 אלף דולר הכנסה לנפש? ואיך יכול להיות שקפריסין וספרד עברו אותנו? אין שם יותר היי-טק מכאן", אמר נתניהו.



לדברי נתניהו, ההיי-טק הוא גורם חלקי בלבד בכלכלת המדינה: "ידע ללא שוק חופשי לא מוביל אותך רחוק. ושוק חופשי ללא ידע מוביל אותך רחוק. שוק חופשי עם ידע מוביל אותך הכי רחוק. לנו היתה כלכלת ידע, אבל לא היתה לנו כלכלת שוק. באופן יחסי, נשארנו מאחור בריכוזיות השלטון, בריכוז המונופולים, ממשלתיים ואחרים, בבלמים לתחרות, באיגודי עובדים עם יכולות שקשה לתאר - 10 אנשים סוגרים את נמלי ישראל. וכמובן, יש כאן מיסים גבוהים שצריכים להחזיק ממשלה מנופחת".



נתניהו התווה את הפתרון שלו להפיכת מדינת ישראל לאחת העשירות בעולם: "הדבר הראשון, להבין שצריך לדחוף את הוצאות הממשלה והמסים כלפי מטה, ואת הרפורמות - קדימה. יש לנו 25 מיליארד שקל רכש ממשלתי. הפעלתי חובת מכרז לרכש הזה - וזה חסכון של מיליארד דולר לשנה. מיקור חוץ זה דבר נוסף. יש 9 מעונות ממשלתיים לאנשים עם מוגבלויות גבוהות. יצאנו למיקור חוץ. השירות היה טוב וכולם רצו ללכת לשם. דבר שני, צריך להמשיך להוריד את המיסים. לא לשמור על הקיים ולא להעלות מיסים. צריך להוריד! הדבר השלישי, זה להמשיך ברפורמות, שכמעט נעצרו", אמר נתניהו.



עוד אמר נתניהו, כי הבירוקרטיה הישראלית מקשה גם היא על הצמיחה: "צריך לנצל יתרון יחסי שלנו. אצלנו יש חסמים כרגע, וכשנסיר אותם הכל ישתחרר. כל עוד קיימים מנהל מקרקעי ישראל וועדות תכנון בנייה, שליש מהכלכלה כאן חסומה. לך תקבל אישור להקים קניון. דיבר איתי איזי שארפ, שרצה להקים מלון 4 עונות בירושלים. 10 שנים לוקח לו. יש עוד 40 רפורמות לעשות. אנחנו נצמח 7% בשנה, וזה מנוע רב עוצמה", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully