וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנהלי הכספים: המחיר של ג'נרל מוטורס וגוגל מנופח

עפרה שלו

6.11.2006 / 12:45

כמה ממנהלי הכספים צופים כי מניית ג'נרל אלקטריק תעלה ב-30% בחודשים הקרובים

מניית קונצרן התעשייה ג'נרל אלקטריק (סימול GE) היא המניה המועדפת על מנהלי כספים בכירים, כך עולה מסקר ביג מאני המתפרסם היום במגזין "בארונ'ס". כמה ממנהלי הכספים צופים כי מניית GE תעלה ב-30% בחודשים הקרובים.

גוגל (סימול GOOG) וג'נרל מוטורס (סימול GM) נבחרו למניות הזוכות להערכה המופרזת ביותר בשוק האמריקאי. במקביל, המשקיעים שהשתתפו בסקר הביעו שביעות רצון מציפיות לאינפלציה מתונה בארה"ב, שיעור ריבית נמוך והערכות שווי צנועות למניות.

שווי השוק של מניית גוגל עומד היום על יותר מ-143 מיליארד דולר - יותר מפי שבעה מג'נרל מוטורס, כמחצית מזה של מיקרוסופט (סימול MSFT) ופי ארבעה משווי השוק של יריבתה יאהו (סימול YHOO).

גוגל נחשבת למניית צמיחה, ולה מכפיל רווח של 60. מנהלי כספים רבים מדגישים כי בשל גודלה, היא תתקשה לשמור על שיעורי צמיחה גדולים ברווח, אשר דרושים כדי להצדיק את מחירה. הם טוענים כי היא שווה כמחצית משווי השוק הנוכחי שלה.

גוגל שולטת ללא עוררין בשוק מנועי החיפוש ברשת, אולם בתחומים אחרים אליהם נכנסה היא רחוקה ממעמד של הובלה. עם תחומים אלה נמנים שירותי אי-מייל, תוכנת מסרים מיידיים ואתר חדשות וכלים פיננסיים.

לאחרונה רכשה גוגל את יו טיוב - אתר קובצי הווידיאו המוביל - ב-1.65 מיליארד דולר. מאז הרכישה, החלו חברות מדיה רבות, בהן קומדי סנטרל, לדרוש מיו טיוב להוריד מהאתר את התוכן שלהן, המוגן בזכויות יוצרים. גוגל פתחה בסבב מגעים בהול עם שורה של חברות מדיה לגבי הצגת תוכן שלהן באתר, כדי למנוע תביעות עתידיות.

ג'נרל מוטורס נתונה במצוקה פיננסית בשל ירידה בביקוש לרכבי השטח זוללי הדלק שלה. החברה מגיבה לקשיים באמצעות פיטורים וארגון מחדש של העסקים. מנכ"ל החברה, ריק ווגונר, אמר היום בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הוא צופה שהתפוקה הגלובלית של החברה לא תשתנה בצורה משמעותית ביחס לשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully