וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: העלאת שווי השימוש ועדכון קבוצות המחיר יפגעו ברווחי חברות הליסינג

עומר שרביט

6.11.2006 / 12:56

ככל שהחברה גדולה ומדיניות הפחת שלה שמרנית יותר היא תיפגע פחות



משרד האוצר עומד לבצע בקרוב שתי פעולות שישפיעו באופן מהותי על חברות הליסינג: הפחתת קבוצות המחיר של הרכבים ב-5% בממוצע והעלאת שווי השימוש לעובד בגין רכב צמוד שניתן לו.



הפחתת קבוצות המחיר תנבע משלוש סיבות עיקריות: ירידה במס הקנייה על רכבים חדשים, ירידה במע"מ והיחלשות הין, היורו והדולר מול השקל. להערכת מעלות, הוזלת מחירי הרכבים החדשים תגרור ירידה במחירי המכוניות המשומשות, אך עוצמת הפגיעה לא תיצמד ביחס של אחד לאחד לירידה במחירוני המכוניות החדשות.



בנוסף, שוויים של הרכבים בספרי חברות הליסינג הינו ממילא נמוך משווי השוק שלהם כתוצאה מההנחות שמקבלות החברות ומדיניות פחת שמרנית יותר מירידת ערך כלכלית. עדכון קבוצות המחיר יפגע בהון הכלכלי של החברות ויקטין את רווחי ההון, אך הפגיעה בהון החשבונאי תלויה במדיניות הפחת של החברות.



מנגד, צפויה עלייה בביקוש לרכבי ליסינג כמו גם לרכבים חדשים, ששניהם יוזלו. בסיכומו של דבר, הרווחיות של חברות הליסינג תרד בטווח הבינוני והארוך. באשר לשווי השימוש, מעלות אומרת כי לא ברור מה יהיה היקף ההעלאה והרפורמה תבוצע באופן הדרגתי.



שווי השימוש הוא שווייה של ההטבה הכלכלית לעובד בגין מכונית צמודה הניתנת על ידי המעסיק. בשל הדרגתיות ההעלאה, מעלות מעריכה כי לא יהיה גל של ביטולי חוזי ליסינג. במידה שכן יהיו ביטולים, ייווצר עודף היצע בשוק הרכבים המשומשים.



עודפי ההיצע ייקלטו בשוק עקב הגידול בביקוש, אך חברות הליסינג יספגו הפסדים בשל מכירת רכבים מוקדם מהסיום המתוכנן של חוזה החכירה. בסיכומו של דבר, העלאת שווי השימוש תפגע בצמיחה העתידית של חברות הליסינג, ועוצמת הפגיעה הינה ביחס הפוך לגודל החברה ולפיזור הלקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully