וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידין ענתבי: "הנהגים מסבסדים את רוכבי האופנועים"

שלומי שפר

6.11.2006 / 13:30

המפקח על הביטוח בוועדת הכלכלה: "תעריפי הביטוח לאופנועים אינם משקפים את הסיכון הגלום בהם"

"תעריפי הביטוח לאופנועים אינם משקפים את הסיכון הגלום בהם. הגירעון בביטוח החובה לאופנועים בשנת 2005 עמד על 190 מיליון שקל, גירעון שמסובסד על ידי שאר המבוטחים, באמצעות תשלום תוספת של כ-5% לפרמיית הסיכון", כך אמר היום המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

לדבריו, עדכון התעריפים שיכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2006 הינו שינוי מידתי ומתון יחסית שיקטין את הסבסוד ששאר אוכלוסיית הנהגים נוטלת בו, ויביא למצב הוגן וצודק יותר. גם לאחר שעדכון התעריפים יכנס לתוקף, עדיין יעמדו תעריפי ביטוח חובה לאופנועים על פחות מ-50% מתעריפי הסיכון.

"המהלך של עדכון תעריפי ביטוח החובה לאופנועים הינו חלק ממהלך כולל, והמשך ישיר של הרפורמה בביטוח רכב חובה, שאחת ממטרותיה העיקריות היתה להביא למצב בו כל מבוטח ישלם עבור ביטוח החובה שלו, בהתאם לסיכון הביטוחי שלו, ולא יסבסד מבוטחים אחרים או יסובסד על ידי אחרים. הרפורמה הוכיחה את עצמה והביאה בפועל לירידה של כ-40% בתעריפי הביטוח בין השנים 1997-2006", אמר ענתבי.

ענתבי הוסיף, כי הטענה שהשינוי בתעריפים יביא לפגיעה בענף, אינה חדשה ומוזכרת מזה 5 שנים. לדבריו, הנתונים מצביעים על כך שבפועל מספר האופנועים המיובאים לאורך השנים הללו רק עלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully