וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס מגלח עוד 100 מיליון שקל מהכנסות חברות הסלולר: לא השארתם הודעה בתא הקולי - לא תחויבו בזמן אוויר

ערן גבאי

6.11.2006 / 13:50

על פי ההחלטה החדשה, לפני הכניסה לתא הקולי תושמע למתקשר הודעה מקדימה, לפיה "השיחה מועברת לתא הקולי"



שר התקשורת, אריאל אטיאס, הכריע היום בסוגיית התא הקולי וקבע כי חברות הסלולר וחברות הטלפוניה הנייחת יחויבו מעתה בהתקנת הודעה קולית מקדימה, שבאמצעותה יוכל הצרכן לנתק את השיחה מבעוד מועד ולהימנע מהתשלום שנגבה היום עבור ההפניה האוטומטית לתא הקולי.



על פי ההחלטה החדשה, לפני הכניסה לתא הקולי תושמע למתקשר הודעה מקדימה, לפיה "השיחה מועברת לתא הקולי". מתקשר שינתק את השיחה במהלך ההודעה או סמוך לאחריה לא יחויב בגין השיחה.



השר אטיאס אמר היום כי שיחות רבות של מתקשרים בסלולר ובנייח מנותבות לתא קולי, מבלי שלמנוי המתקשר ניתנת האפשרות להימנע מכך. התשלום שנכפה על הצרכן הינו, במקרה הטוב, חמישית מהתעריף לדקת שיחה, שכן כלל החיוב נעשה לפי יחידות זמן בנות 12 שניות. במקרה הפחות טוב, התשלום מגיע לכדי חיוב של דקת שיחה מלאה.



לדברי אטיאס, מניתוח הנתונים שהעבירו המפעילים למשרד התקשורת עלה כי שיחות שאורכן עד 3 שניות מהוות 11% מתוך כלל השיחות המבוצעות ברשתות הטלפוניה, ושיחות שאורכן עד 6 שניות מהוות 18.2% מכלל השיחות המבוצעות ברשתות הטלפוניה. משרד התקשורת מעריך שהעלות המוטלת על הצרכנים בגין הניתוב לתא הקולי נאמדת בכ-100 מיליון שקל בשנה.



השר אטיאס ציין כי סוגיית התא הקולי היא סוגיה צרכנית מהמדרגה הראשונה. ההנחיה החדשה תיכנס לתוקף תוך חודשיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully