וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס לא מתחייב לאמץ את המלצות הוועדה הציבורית שהוא מקים לבחינת שוק התקשורת

ערן גבאי

6.11.2006 / 14:11

שר התקשורת: "אני, כאיש פוליטי, עומד למשפט הבוחר - יו"ר רשות תקשורת לא מחויב בכך"



שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט למנות את פרופ' ראובן גרונאו לעמוד בראש הוועדה הציבורית החדשה לבחינת שוק התקשורת בישראל. לעבודת הוועדה יקציב אטיאס 6 חודשים לכל היותר, ובסיומם היא תידרש להציג בפניו המלצות בנושאים הרגולטוריים החשובים והאסטרטגיים ביותר שניצבים בפני משרד התקשורת. חברי הוועדה, שיפעלו תחת גרונאו, ייבחרו בימים הקרובים ויכללו גם נציגי צרכנים ונציגים מתחום הטלקום.



אטיאס אומנם הבטיח היום כי בתום עבודת הוועדה "תהיה בהירות רגולטורית לכל השחקנים בשוק", אך התחמק באלגנטיות כשנשאל אם הוא מתחייב לאמץ את המלצות הוועדה, או ששוב יחזור ההליך שבו המלצות ועדה מקצועית נותרות בגדר המלצה, ואילו השר יעדיף לבחון מחדש את הנושאים, לקיים שימועים על שימועים ולעכב החלטות עד שהבחירות לכנסת ישיגו אותו.



שר תקשורת הדגיש היום, כי הוועדה הציבורית תגבש המלצות מפורטות בדבר המדיניות וכללי התחרות בשוק התקשורת, וקבע כי "הקמת הוועדה הכרחית לנוכח התמורות מרחיקות הלכת הצפויות עקב התפתחותן והתבססותן של טכנולוגיות חדשות, המשנות את המודלים ההנדסיים, הכלכליים והרגולטורים".



אטיאס נשאל אם ההחלטה על הקמת הוועדה אינה הוכחה לצורך הרב שבהקמת רשות תקשורת עצמאית שתחליף את משרד התקשורת, החלטה שכידוע אטיאס מתנגד לה בתוקף. אטיאס לא היסס והשיב, "אין שום קשר בין הוועדה לבין רשות תקשורת. הוועדה לא תתעסק כלל בשאלה אם קיים צורך בהקמת רשות תקשורת. צריך להבין שאני איש פוליטי, וש"ס קיבלה את המשרד הממשלתי הזה. משרד התקשורת, כפי שהוא מתנהל היום, אינו מהווה בעיה. חשוב להבין כי אני, כאיש פוליטי, בעל רגישות לצרכים ציבוריים, אולי גבוהה מזו של נציג מקצועי שימונה לעמוד בראש רשות תקשורת. אני בא בסיכומו של דבר למשפט הבוחר ומסביר לו מה עשיתי במשרד התקשורת - יו"ר רשות לא מחויב בהסברים".



כתב המינוי של הוועדה ידרוש ממנה להציג המלצות מפורטות בנושאים הבאים: שאלת הצורך בהפרדה בין מגזרי פעילות - הולכה ותוכן; סוגיית פעולתן של קבוצות תקשורת מאוחדות, ובכלל כך כללי ההפרדה המבנית החלה על קבוצת בזק ועל אחרים; שיווק חבילות שירותים וגמישות תעריפים לחברת בזק; גישת מתחרים לתשתיות של בזק, חברת הכבלים ואחרים; מתכונת הסדרה בעולם של לכידות בין תקשורת ניידת ונייחת ושירותי קול, וידיאו ונתונים; העברת שידורים על גבי פלטפורמות של מפעילי תקשורת כגון ADSL, כבלים, סלולר, WIMAX , בין בשיטת IPTV ובין בשיטות אחרות; סוגיות קישורי גומלין הנובעות ממעבר לרשתות של הדור החדש (NGN); והיקף חובות השירות האוניברסלי המוטלות על מפעילי התקשורת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully