וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי בטיחות חדשים בטיסות באיחוד האירופי: הנוזלים בטיסות יוכנסו לשקית

TheMarker

6.11.2006 / 14:52

הכללים החדשים ייכנסו היום לתוקף ויחולו גם על נוסעים מישראל ליעדי המשך ממדינות אירופה ובחזרה



כללי ביטחון חדשים אשר מגבילים את כמות הנוזלים אשר יוכלו הנוסעים להעלות למטוס בתיקיהם האישיים, ייכנסו היום לתוקף בכל מדינות האיחוד האירופי, לרבות בריטניה. המשמעות המעשית היא שכללים אלה יחולו גם על נוסעים מישראל ליעדי המשך ממדינות אירופה ובחזרה.



על פי הכללים החדשים, שהותאמו לנהוג בארה"ב ויוצרים אחידות בכל שדות התעופה ברחבי אירופה, יהיו הנוסעים רשאים לקחת בתיק שהם מעלים למטוסאתכל סוגי הנוזלים, ג'ל ומשחות כשהם מאוחסנים בשקית ניילון שקופה אחת הניתנת לאטימה, או בשקית ניילון בעלת רוכסן שגודלה אינו עולה על 20 ס"מ על 20 ס"מ, או הגודל המקביל לקיבולת של ליטר אחד. יש לאחסן את הנוזלים, הג'ל או המשחות, בכלים שגודלם אינו עולה על 100 מ"ל. את שקית הניילון השקופה יש להוציא מהמטען האישי ולבדוק אותה בנפרד.



הסדרת כללים אלה תפתור את הבעיה שבה נתקלו בחודשים האחרונים צרכנים רבים שעברו בשדות תעופה אירופיים במהלך טיסות המשך, או המריאו מאירופה לישראל. הללו דיווחו על מדיניות נוקשה של חלק מחברות התעופה האירופיות בנושא העלאת בקבוקי נוזלים ואבקות איפור בתיק היד למטוס. המשמעות היתה שרכישות שנעשו בדיוטי פרי הוחרמו פעמים רבות מן הנוסעים המופתעים, שלא ידעו על מדיניות האבטחה.



לדברי מנכ"לית בריטיש איירווייס בישראל, יעל קטן, משרד התחבורה הבריטי התאים עצמו להוראות האיחוד האירופי לגבי נשיאת נוזלים במטען האישי שהם מעלים למטוס, הקובעים כי הנוסעים מכל שדות התעופה באיחוד האירופי יידרשו לפעול לפי כללים חדשים."אנו מברכים על המדיניות הכלל אירופית החדשה לנשיאת נוזלים במטען האישי", אמרה קטן. "המדיניות החדשה תקל על הלקוחות להבין אילו פריטים הם אינם יכולים להעביר דרך מערכות האבטחה ובה בעת היא מאפשרת להגן על הנוסעים באקלים הנוכחי של אבטחה מוגברת". לדברי קטן, הוראות אלה אינו תקפות לנוסעים שממריאים מנתב"ג לאירופה ומסיימים שם.



ברשות שדות התעופה (רש"ת) אמרו אתמול, כי אין נוהל אחיד מחייב על הגבלות של נוזלים אשר מותר לקחת בתיק היד למטוסים, וכי כל חברת תעופה נוהגת על פי כלליה. מנהלי חברות תעופה אירופיות בישראל אמרו אתמול, כי ינהיגו גם בנתב"ג את הנוהל החדש שייכנס היום לתוקף באירופה; זאת על מנת שלא ליצור בעיות אצל נוסעים אשר רכשו כרטיסי טיסה ליעדי המשך בתוך אירופה או מחוצה לה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully