וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון תשלב מעבדים ותוכנה של וינטגרה במוצרים לרשתות ה-WiMAX האלחוטיות המתקדמות

עומרי כהן

6.11.2006 / 15:52

העסקה עשויה לתרום לווינטגרה הכנסות משמעותיות בשנים הקרובות



שיתוף פעולה בין חברת מעבדי הגישה לרשתות תקשורת, וינטגרה, וספקית הציוד האלחוטי לרשתות פס רחב, , עשוי לתרום לווינטגרה הכנסות משמעותיות בשנים הקודמות, כך עולה מהודעה שפירסמו שתי החברות. במסגרת העסקה, תשלב אלווריון את המעבדים המתקדמים של ווינטגרה מסוג WinPath וכן תוכנה ייעודית בדור הבא של מוצרי ה-WiMAX (טכנולוגיה אלחוטית בפס רחב מדור רביעי) מתוצרתה.



הפתרונות של וינטגרה לרשתות ה-WiMAX הנייחות (חיבור נקודות קצה קבועות לרשת באופן אלחוטי) והניידות (חיבור לרשת של נקודות קצה ניידות, למשל מחשבים נישאים), מבוססים על משפחת מעבדים הניתנים לתכנות מלא, ושהינם תואמים מבחינת החומרה וחולקים תוכנה זהה. מעבדים אלו מסוגלים לתמוך החל מסקטור בודד במערכות קטנות וריכוזיות ועד למספר סקטורים במערכות המשלבות גם טכנולוגיית אנטנה מתקדמת.



פתרונות אלו ישולבו בפלטפורמת ה-BreezeMAX של אלווריון, המהווה מרכיב עיקרי בפתרון ה-WiMAX הנייד שלה. פתרונות אלה יאפשרו למפעילות התקשורת להציע שירותי קול, נתונים ומולטימדיה ברמת ביצועים גבוהה. לדברי צח שוורץ, סמנכ"ל פיתוח באלווריון, רמת הביצועים הגבוהה, והגמישות הרבה שמספק הפתרון של וינטגרה, מאפשר להתאים את מוצרי התקשורת לסטנדרטים המתקדמים של רשתות ה-WiMAX. "מעבדי WinPath הם אחת מהסיבות שאלווריון ממשיכה להוביל את השוק, כפי שלקוחותיה מצפים", הוסיף שוורץ.



בשבוע שעבר חשפה אלווריון את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2006, אשר כללו צמיחה של 20% בהכנסות ל-54 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנכ"ל החברה, צביקה פרידמן, ציין אז כי מכירות הציוד לרשתות WiMAX היוו כשליש מסך ההכנסות והוסיף כי כמות ההזמנות שנתקבלו לאספקת מוצרים דומים ברבעונים הקרובים היתה רבה מאוד. פרידמן העריך, כי ב-2007 צפוי גידול של 50% במכירת מוצרי WiMAX, וכי גם בטווח הארוך יותר צפוי גידול מואץ במכירות. גידול זה, ישפיע כנראה לטובה גם על הכנסות וינטגרה.



וינטגרה נוסדה בתחילת שנת 2000 על ידי יוצאי מוטורולה, קובי בן צבי ורוברט או'דל. ביוני האחרון עמדה החברה בפני הנפקה ראשונה של מניות בנאסד"ק לפי שווי של 313-269 מיליון דולר, אולם תזמון אומלל וחוסר נכונות להתפשר על שווי החברה, גרמו לבן-צבי להחליט על דחיית ההנפקה.



את ההנפקה ניסתה אז וינטגרה להשלים בתקופה של ירידות חדות בשוקי המניות, כאשר ביום ההנפקה עצמו צנחה מניית ענקית שבבי התקשורת, מארוול, ב-15% והעיבה על הסנטימנט בשוק כלפי הענף כולו. עם זאת, לאור שינוי האווירה בוול סטריט בחודשים האחרונים, אשר התבטא בעליות שערים במדדי המניות, עשויה וינטגרה לבצע ניסיון הנפקה נוסף כבר בחודשים הקרובים.



את הרבעון השני של 2006 סיימה וינטגרה עם צמיחה של 79% בהכנסות ל-8.4 מיליון דולר ועם רווח נקי של 2 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 300 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.



בינתיים, הוכתרה היום וינטגרה כחברת הטכנולוגיה הצומחת ביותר בישראל בתחרות ה-Fast 50 של פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור, בזכות צמיחה של 22,422% במכירות בין 2001 ל-2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully