וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית כנגד קבוצת דלק דורשת פיצויים בהיקף של יותר מ-1.1 מיליארד שקל בגין מהילת דלקים

אסף רותם

6.11.2006 / 17:31

עמדתה הראשונית של דלק: יש לדחות את התביעה



תביעה ייצוגית כנגד קבוצת דלק, שבבעלות יצחק תשובה, דורשת פיצויים בהיקף של יותר מ-1.1 מיליארד שקל. היום הוגשה התביעה כנגד חברה בת של קבוצת דלק, חברת הדלק הישראלית, בצירוף בקשה לאשר את התביעה כתובענה ייצוגית.



התביעה והבקשה לאישורה כתובענה ייצוגית הוגשו כנגד החברה הבת ואחרים (שאינם גופים קשורים לחברה או לחברת הבת) וכן כנגד המשנה למנכ"ל של החברה הבת.



הבקשה והתביעה הנ"ל הוגשו בעקבות חקירה שמקיימת משטרת ישראל בנוגע למהילות דלקים שנתגלו במספר תחנות תדלוק המשווקות דלקים של החברה הבת.



לטענת התובעים, הנזק שנגרם להם מסתכם ב-11,249 שקל והנזק המצרפי בתובענה הייצוגית (אם ובמידה שתאושר הבקשה לאשר את התביעה כתובענה ייצוגית) מוערך על ידם בכ-1.15 מיליארד שקל.



דלק מסרה כי הבקשה והתביעה הועברו ליועץ המשפטי, אשר טרם הספיק להגיב לאמור בבקשה ובתביעה, אולם מעיון ראשוני נראה כי תגובתה של החברה הבת תהיה הכחשה לכל אחריות הנטענת כלפיה בכתב התביעה ולפיכך עמדתה היא שיש לדחות את התביעה.



תביעות ייצוגיות כנגד חברות הדלק מתרבות בתקופה האחרונה. בחודש מארס הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בהיקף של 21 מיליון שקל נגד 8 חברות דלק ובהן סונול, פז, דלק ודור אלון. הטענה היתה כי החברות גובות מנכים דמי שירות, למרות הוראה בחוק שאוסרת עליהם לעשות כן כאשר כלי הרכב נושא תג נכה.



שלוש תביעות ייצוגיות הוגשו בנובמבר 2005 נגד חברות סונול, פז שמנים ודלקול. היקף התביעות נאמד בכ-4.7 מיליארד שקל. התביעה נגד פז שמנים נאמדת בכ-2.2 מיליארד שקל, דלקול - 1.6 מיליארד שקל וסונול - 900 מיליון שקל. התובע רז לביא טען, כי החברות המחזיקות ב-75% משוק הדלקים והשמנים, משווקות את השמנים שלהן כעומדים בתקן API ו-ACEA. לטענתו, החברות אינן מורשות כלל על ידי API ו-ACEA לסמן שמנים בסימונים אלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully