וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכת חוק הליווי לנהגים צעירים תובא לאישור הכנסת

אבי בר-אלי

6.11.2006 / 20:39

נהגים חדשים שקיבלו את רישיונם לאחר ה-1 בנובמבר יחויבו בליווי



ועדת הכלכלה אישרה היום את הצעת החוק הממשלתית להארכת חוק הליווי לנהגים צעירים, וזו תובא בימים הקרובים לכנסת לאישורה בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק מחילה את חובת הליווי למשך שלושה חודשים ואת מגבלת ההסעה של שני נוסעים - גם על נהגים שקיבלו רישיון נהיגה לאחר ה-1 בנובמבר, מועד פקיעת החוק הקודם.



החלטת הוועדה התקבלה לאחר שמשרדי המשפטים והתחבורה הסבירו בוועדה כי אין בהצעה זו משום חקיקה רטרואקטיווית - אלא המשך החלת החוק הקיים. כמו כן, הוצג בפני חברי הוועדה מחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפיו נרשמה ירידה משמעותית במעורבות נהגים חדשים בתאונות דרכים, מאז הארכת משך הליווי מחודשיים לשלושה.



בנוסף, אישרה הוועדה להחיל את חובת הליווי גם על בעלי רישיון אחר (אופנוע, קטנוע, טרקטור וכו') - המבקשים להוציא רישיון נהיגה לרכב פרטי, ויהיו כפופים כעת לחובות החלות על נהג חדש מן המניין.



משרד התחבורה התחייב לצאת בפרסום לציבור, אשר יבהיר את החובות המוטלים כעת על הנהגים החדשים.



יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, אמר כי: "הוועדה תעמוד על כך שיתקיים בחודשים הקרובים דיון נוסף בנושא הארכת תקופת הליווי הנדרשת מנהגים חדשים. אם ניווכח כי החובה יכולה להציל את חייהם של עשרות נהגים חדשים, ישנה הצדקה לשקול בעתיד את הארכת משך הליווי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully