וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בסין: IBM שילמה 225 אלף דולר לסוכן מכירות כדי שישחד את יו"ר בנק צ'יינה קונסטרקשן

סוכנויות הידיעות

6.11.2006 / 21:20

בנוסף, עזר הסוכן, דזו ג'יאנהואה, לקדם את השימוש בציוד IBM בבנק הסיני



ענקית המחשוב IBM, שילמה 225 אלף דולר לסוכן מכירות שעזר לשחד את היו"ר לשעבר של הבנק הרביעי בגודלו בסין.



IBM זוהתה על ידי בית המשפט בבייג'ין כאחת משלוש החברות שהוצגו על ידי הסוכן דזו ג'יאנהואה, ליו"ר לשעבר של צ'יינה קונסטרקשן בנק, ג'אנג אנז'או. בית המשפט קבע כי דזו שילם שוחד בסך 2.68 מיליון יואן (340 אלף דולר) לבנקאי הסיני, שנשלח ל-15 שנות מאסר בתחילת החודש.



מנהלת חטיבת התקשורת באזור אסיה-פסיפיק של IBM, אמנדה גרלנד, אמרה כי לחברה אין מידע על הנושא ואין בכוונתה להגיב על המסמך המשפטי.



לפי קביעת בית המשפט, IBM שילמה 225 אלף דולר, בין נובמבר 2003 לינואר 2004, לחברת סקסס סנצ'ורי ההונג קונגית, שדזו היה אחד משני מנהליה. דזו עזר בארגון שני מפגשים בין יו"ר הבנק לשעבר ג'אנג ובין חברות למידע טכנולוגי. בנוסף, דזו עזר לקדם את השימוש בציוד IBM בבנק קונסטרקשן הסיני.



וואנג שואהבינג, קודמו של ג'אנג בבנק הסיני, נכלא ל-12 שנות מאסר ב-2003 על לקיחת שוחד. ג'אנג הודה כי קיבל שוחד 19 פעמים בשווי 4.19 מיליון יואן (532,700 דולר). הוא לקח מתנות מדזו בשווי של 2.68 מיליון יואן, הכוללות דירה בשנחאי ששווייה 334 אלף דולר, שעונים מתוצרת "טיפאני" וכיסא עיסוי.



תשלומי IBM נרשמו כ"דמי שירות" והועברו לחשבון סקסס סנצ'ורי בבנק HSBC הונג קונג, דרך חברות מתווכות, הכוללות את גונג יה טכנולוגיות ודונגטנג קומודטי טרנספורטשן סרביס.



חברות נוספות שזוהו על ידי בית המשפט בבייג'ינג כקשורות לפרשת השוחד של דזו, הן היטאצ'י הונג קונג, שנעזרה בדזו כדי להשיג חוזה לפתרונות אכסון מידע בבנק צ'יינה קונסטרקשן ב-2004 ופידליטי נשיונל פיננשל - חברת הביטוח האמריקאית. פידליטי נתונה, כבר, לחקירה של הרשות לניירות ערך בארה"ב ושל משרד המשפטים, לגבי הכסף ששילמה לדזו למטרות שוחד. בחקירה נטען כי חברת התוכנות של פידליטי העסיקה את דזו בסוכן מכירות ומימנה לו חשבון הוצאות בסך 179 אלף דולר בשנים 2005-2002.



הונאות וחריגות אחרות במגזר הפיננסים הסיני עלו ב-31% ל-96 מיליארד דולר בשנה שעברה, לפי נציבות הבנקים הרגולטורית של סין.



`


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully