וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלות במזגנים באוסטרליה ותחרות מפילים את אלקטרה צריכה: רשמה הפסד כבד של 53.5 מיליון שקל ברבעון השלישי

נתן שבע

7.11.2006 / 9:52

החברה עברה להפסד תפעולי של יותר ממיליון שקל; ההפסד הנקי מתחילת השנה מסתכם בכ-85 מיליון שקל



זו לא השנה של מוצרי צריכה. ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה, מקבוצת אלקטרה של גרשון זלקינד, הפסד נקי כבד של 53.5 מיליון שקל, לעומת רווח של מיליון שקל ברבעון המקביל. הפסדים בחברה הבת באוסטרליה, תקלות סדרתיות במזגנים שסופקו שם, פיצויי פיטורים בגין סגירת פעילויות באירופה והמשך התחרות בענף, הובילו להרעה המשמעותית בפעילות של החברה, שסיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הפסד כבד של 85.8 מיליון שקל. ההרעה בפעילות באה למרות שהרבעונים השני והשלישי אמורים להיות הרבעונים החזקים של החברה, לאור עונת הקיץ באירופה.







הכנסותיה של החברה, שמוכרת מזגנים ומוצרים לבנים ביתיים ( מכונות כביסה, מקררים ועוד), דווקא טיפסו בכ-10% ל-802.7 מיליון שקל, בעקבות מכירות מזגנים ביתיים באירופה. העלייה במחירי חומרי הגלם הובילה לנפילה של 13% ברווח הגולמי, ל-146.9 מיליון שקל. לסעיף זה מצטרפת גם הוצאה של 6 מיליון שקל בגין אחרויות על מזגנים עם תקלות שנמכרו באוסטרליה.



בעקבות זאת עברה החברה, ששמרה על יציבות בהוצאות התפעוליות, להפסד תפעולי של 1.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד נגרם ברובו בגין הפסד של 10.2 מיליון שקל בחברה הבת האוסטרלית. בנוסף נרשמה הוצאה של 28 מיליון שקל בשל הצמצומים שערכה החברה בכח האדם בחטיבה האירופית. כמו כן החברה רשמה מחיקה בגין השקעה בחברה בת ברוסיה בהיקף של 7.5 מיליון שקל.



אלקטרה מציינת עוד, כי ההפסד של החברה הבת נובע בעיקר מתקלות סדרתיות במוצרים שסיפקה החברה הבת וכן מהתחרות החריפה באוסטרליה. החברה, שכבר סגרה מספר חטיבות באירופה בשנה האחרונה, בוחנת את פעילות החברה האוסטרלית ואת הצרכים הכספיים שם, ותגיש את המלצותיה לדירקטוריון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully