וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 44% ברווח התפעולי ברבעון השני לענקית המכוניות טויוטה

סוכנויות הידיעות

7.11.2006 / 10:37

הרווח הנקי זינק ב-34% ל-405.7 מיליארד ין לעומת תחזיות של 372.5 מיליארד ין



טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם על פי שווי שוק, דיווחה על עלייה גבוהה מהצפוי של 44% ברווח התפעולי ברבעון השני, על רקע גידול במכירות, קיצוץ בעלויות וין חלש המפצה על מחירי חומרי גלם גבוהים. בנוסף, העלתה החברה את תחזיותיה לשנה כולה.



טויוטה רשמה רווח תפעולי ברבעון השני של 581 מיליארד ין (4.92 מיליארד דולר), לעומת תחזיות האנליסטים של 527.6 מיליארד ין. הרווח הנקי זינק ב-34% ל-405.7 מיליארד ין, לעומת תחזיות של 372.5 מיליארד ין.



טויוטה העלתה את תחזית המכירות השנתיות שלה ל-23.2 טריליון ין, לעומת תחזיות קודמות של 22.3 טריליון ין.



יצרנית המכוניות העלתה את התחזית לרווח התפעולי השנתי ל-2.2 טריליון ין, ולרווח נקי שנתי של 1.55 טריליון ין. זאת, לעומת תחזיות מוקדמות יותר של החברה, שצפו רווח תפעולי שנתי של 1.9 טריליון ין ורווח נקי שנתי של 1.31 טריליון ין לשנה שתסתיים במארס 2007. עדכון התחזיות היה צפוי לאחר שבחודש שעבר טויוטה העלתה את תחזיות הרווח למחצית השנה של החברה האם בלבד.



התחזיות השנתיות של האנליסטים צפו לרווח תפעולי שנתי של 2.1 טריליון ין ורווח נקי שנתי של 1.47 טריליון ין.



טויוטה גדלה במהירות בארה"ב ובאירופה, על רקע הפופולאריות הגוברת של דגמי מכוניותיה חוסכות הדלק כגון יאריס וקמרי סדאן, ודגם ההייבריד פריוס. באוקטובר דיווחה טויוטה על גידול של 9.2% במכירותיה לכ-189 אלף כלי רכב. זה החודש ה-17 ברציפות שבו דיווחה החברה על גידול במכירותיה בארה"ב.



בסוף אוקטובר הודיעה החברה כי תבנה שני מפעלים נוספים בצפון אמריקה. אחד המפעלים אשר תקים טויוטה ישמש להרכבת דגם המכונית יאריס, שמכירותיו בארצות הברית גבוהות. המפעל, אשר תפוקתו צפויה להיות 200 אלף יחידות, ייכנס לעבודה משנת 2009. המפעל השני ייצר מכוניות ספורט וייכנס לפעולה בשנת 2010. החברה מתכננת, בנוסף, לבנות מפעלים חדשים ברוסיה, סין ותאילנד, ולהגדיל את תפוקתה העולמית ב-560 אלף מכוניות.



בשוק המקומי, העלייה שרשמה טויוטה ברווחיה היתה בין הגבוהות שנרשמו במגזר המכוניות היפאני. הונדה רשמה עלייה של 18% ברווח התפעולי ברבעון באחרון, ואילו ניסאן רשמה ירידה ברווחים.
בנוסף, דיווחה טויוטה כי הגדילה את התפוקה המקומית שלה ביפאן ב-4.7% בספטמבר, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ל-355,649 מכוניות. זהו החודש ה-13 ברציפות שטויוטה רשמה גידול בתפוקה.



בארה"ב, יצרניות המכוניות נאבקות בירידה בביקוש ובמכירות אל מול התחרות העזה מול החברות היפאניות. טויוטה עשויה לעקוף את ג'נרל מוטורס כחברה בעלת שיעור המכירות הגדול ביותר בעולם, במהלך שנה בלבד, על רקע מכירות החברה במערב, המפצות על ההאטה בביקוש בשוק המקומי. עם שווי שוק של 215 מיליארד דולר, טויוטה מגיעה כמעט לשווי של ארבע יצרניות הרכב המובילות יחדיו - הונדה, דיימלר קרייזלר, ניסאן וב.מ.וו.



במהלך הרבעון השני, מניית טויוטה עלתה ב-7.2%. מאז, רשמה המנייה עלייה נוספת של 8%. את יום המסחר הנוכחי סגרה טויוטה עם עלייה של 1.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully