וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי לאומי ניו יורק ירדו ב-41% ל-3.6 מיליון ד'

טל לוי

7.11.2006 / 12:45

הרווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה נמוך ב-13% לעומת התקופה המקבילה. מתחילת השנה הרוויח הבנק 16 מיליון דולר

לאומי ניו יורק, השלוחה האמריקאית של בנק לאומי, סיים את תשעת החודשים הראשונים של 2006 ברווח של 16 מיליון דולר, כך עולה מהדו"חות שפירסם הבנק בארה"ב. מדובר בירידה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה. את הרבעון השלישי מסיים הבנק ברווח של 3.6 מיליון דולר - נמוך ב-41% מהרבעון המקביל.

בניגוד לדו"חות במתכונת הישראלית, המציגים רק את הרווח המימוני - כלומר הכנסות שהבנק מקבל באמצעות ריבית, בניכוי הריבית אותה משלם הבנק על פקדונות - מציגה המתכונת האמריקאית את סך הכנסות הבנק ברוטו. אלה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2006 ב-225.7 מיליון דולר - מרביתם ריבית עבור הלוואות שהעניק הבנק. מתוך סכום זה יש לנכות את הוצאות הבנק (155.4 מיליון דולר) - מרביתם תשלומי ריבית על פקדונות המשקיעים.

בסך הכל, מציג לאומי ניו יורק רווח מימוני של כ-70 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2006, כאשר מתוכו יש לנכות 2 מיליון דולר עבור הפרשה לחובות מסופקים - חובות בסיכון שייתכן שלא ייגבו.

הבנק רשם הכנסות נוספות בסך 33 מיליון דולר, מרביתם ממסחר בניירות ערך. אולם מנגד, רשם הוצאות של 76 מיליון דולר: מתוכם 39.5 מיליון דולר עבור תשלומי שכר. בשורה התחתונה מציג הבנק רווח של 16 מיליון דולר. ללאומי ניו יורק הון עצמי של 408.3 מיליון דולר.

נכון להיום מחזיקה קרן סרברוס ב-9.99% ממניות לאומי, וברצונה להשלים רכישה של 10.01% נוספים במטרה לשלוט על גרעין השליטה בבנק. ואולם, הקרן זקוקה לאישור המפקח על הבנקים בניו יורק על מנת לקבל את השליטה גם בו. נכון להיום, טרם הושג אישור שכזה, מה שמעכב את השתלטות הקרן על הבנק.

מבנק לאומי נמסר כי "בנק לאומי ניו יורק ממשיך לצמוח, להתייעל ולהרחיב את רשת ההפצה שלו בארה"ב. הקיטון המוצג ברווח הנקי של הבנק נובע ברובו מעליית הריבית בארה"ב ומפערי הריבית שנוצרו בחלק מתיק הנכסים שלו לטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully