וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר סיים את הדשדוש וצפוי להתחיל לעלות לרמות של 4.44-4.37 שקלים

טל לוי

7.11.2006 / 14:40

אנליסט המטבעות: נגמרו הזמנים בהם הדולר נסחר סביב 4.25 שקלים



האם תמו הזמנים בהם הדולר נסחר סביב 4.25 שקלים? בפינוטק מעריכים שכן. "הדולר סיים את הדשדוש בו היה בשבועיים האחרונים, וצפוי להתחיל מהלך של עליות שיגיעו עד לרמה של 4.44-4.37 שקלים לדולר בתוך כחודשיים-שלושה". כך מעריך היום יוסי אמון, אנליסט המטבעות של פינוטק. להערכת אמון, נתוני האבטלה שפורסמו בארה"ב, לפיהם האבטלה במדינה נמצאת בשפל של למעלה מ-5 שנים (4.4% בלבד), תביא לדחיית ההחלטה להוריד את הריבית במדינה, לפחות עד הרבעון הראשון של 2007.



בפינוטק אומרים כי הצפי להורדת הריבית בארה"ב היה הגורם המרכזי להיחלשותו של הדולר בתקופה האחרונה, אולם נתוני המקרו בארה"ב כבר אינם תומכים בהערכה זו. המשמעות היא התחזקות מיידית של הדולר מול המטבעות בעולם, ובכלל זה מול השקל.



"החששות האינפלציוניות אשר מטרידות את הבנק המרכזי (FED) נובעות בעיקר מהלחץ שיוצר שוק התעסוקה המכיל בתוכו את עליית המשכורות מחודש לחודש" אומר אמון. "בנוסף, האבטלה שהצטמצמה וירדה לרמה של 4.4% מ-4.6% (חודש שעבר) והגיעה לרמות הנמוכות ביותר מזה חמש שנים וחצי (מאי 2001). נתון המצביע על צמצום ההיצע בתחום העבודה ותורם ישירות להמשך העלאת המשכורות", הוסיף.



"כנגד השקל, אנו רואים התחזקות משמעותית אשר עומדת היום על שבירת רמת ההתנגדות של 4.29 לכיוון 4.325 הנסחר כרגע, בעוד שרק בתחילת החודש נסחר הדולר ברמה של 4.25" אומר אמון, ומוסיף, כי "ציפייה להמשך הורדת הריבית בעוד כ-0.25% עתידה להפוך את פער הריביות החיובי לטובת ישראל לפער ריביות שלילי".



פינוטק, הרשומה למסחר בבורסת הנאדס"ק, מפעילה חדר עסקות פרטי למסחר במטבע חוץ 24 שעות ביממה. בחברה מציינים כי מחזור העיסקות החודשי עמד בשנה החולפת על כ-3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully