וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע מאבדת 3.5% עקב תחזית צמיחה מאכזבת

עומרי כהן

7.11.2006 / 23:03

אודיוקודס נופלת ב-11%. אומריקס מזנקת ב-10%. טאואר מתממשת ב-8.5% למרות הכנסות שיא ברבעון

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות, אחרי הראלי של אתמול. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מתחזק ב-0.2%. בקרב המניות הישראליות מאבדת טבע 3.5%, לאחר שחשפה את תוצאותיה לרבעון השלישי והעריכה כי מכירותיה ב-2007 יצמחו בשיעור חד ספרתי בלבד. אודיוקודס נופלת ב-11.3% בתגובה לתחזית צמיחה נמוכה מהצפוי לרבעון הרביעי. מנגד, מזנקת אומריקס ב-10% בתגובה לרבעון נוסף של תחזיות חזקות במיוחד. טאואר נופלת ב-8.5% למרות הכנסות שיא ברבעון השלישי.

סקירת טרום מסחר

בארה"ב ממתינים לתוצאות הבחירות לקונגרס, גם אם הסקרים הצביעו בבירור על הניצחון הצפוי לדמוקרטים. בינתיים בוול סטריט, החוזים מצביעים על פתיחת מסחר בירידות קלות במדד נאסד"ק 100, לאחר העליות אמש.

בוול סטריט כבר ניתחו לעומק את השפעת הניצחון של כל אחד מהצדדים על סקטורים שונים. כך, למשל, ניצחון של הדמוקרטים עשוי להיות שלילי עבור סקטור בטחון הפנים, מכיוון שהדמוקרטים עשויים לנקוט בפחות "היסטריה", ולקצץ בתקציבים. חברות שעשויות לסבול מכך הן, למשל: נייס מערכות ו-ורינט הישראליות. לעומת זאת, ניצחון של הרפובליקנים עשוי להביא עמו עליות, לפחות בטווח הקצר, במניות סקטור הבריאות (הלת'קייר).

חברת התרופות טבע, איכזבה היום עם תחזית צמיחה נמוכה לשנה הבאה, והמניה מאבדת בשעה זו 2.5% במסחר לפני הפתיחה. "ב-2007 טבע תצמח בשיעור חד ספרתי", כך נמסר בשיחת הוועידה למשקיעים. "2007 תהיה שנה טובה אבל צריך לזכור ש-2006 היתה מצוינת", אמר ישראל מקוב, המנכ"ל היוצא של החברה. החדשות הטובות הן שהחברה עידכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ל-2006 ל-2.35-2.25 דולרים למניה מול תחזית קודמת ל-2.25-2.15 דולרים למניה. טבע רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 606 מיליון דולר, 74 סנט למניה, מול תחזית ממוצעת לרווח של 63 סנט למניה. החברה רשמה הכנסות של 2.286 מיליארד דולר מול תחזית של 2.33 מיליארד דולר. טבע גם הודיעה על הקצאה של 600 מיליון דולר לביצוע רכישה חוזרת של מניות. החברה נוהגת בכנות שאינה אופיינית לחברות רבות - היא ציינה, שחור על גבי לבן, שמטרת הרכישה החוזרת נועדה בין היתר, לפצות על הדילול הנובע ממימוש של אופציות למניות על ידי מנהלים ועובדים בחברה.

חברת טאואר, שמנייתה זינקה אמש 8% במחזור ענק בוול סטריט, דיווחה היום על הכנסות שיא של 51.5מיליון דולר, וסיפקה תחזית להמשך צמיחה ברבעון הרביעי, עם אופטימיות זהירה מצדו של המנכ"ל, ראסל אלוואנגר, גם לגבי 2007.

האם טאואר היא עדיין "בוננזה"? בבית ההשקעות רמקו אמנם אמרו באחרונה שהמניה כבר לא, אבל מאז הספיקה טאואר להוסיף עוד 20%. אם לוקחים בחשבון את כל המניות של טאואר שצפויות להגיע לשוק בעתיד (כתוצאה מהמרת אופציות ואג"ח), הרי ששווי השוק של החברה כבר עומד על כחצי מיליארד דולר. במסחר לפני הפתיחה מאבדת המניה כ-2.5%.

גם חברת אומריקס, הצעירה בנאסד"ק, דיווחה היום על תוצאות מצוינות, עם עלייה של 137% בהכנסות הרבעון השלישי ל-18.3 מיליון דולר. הרווח הנקי של חברת הביוטכנולוגיה, המתמחה בדבק ביולוגי, יכול לעורר קנאה אצל חברות רבות אחרות - אומריקס רשמה רווח נקי של 8.1 מיליון דולר, 53 סנט למניה, לעומת 3 סנטים למניה ברבעון המקביל.

התוצאות האלה, כמו גם רבעונים קודמים בהם הציגה החברה צמיחה מואצת, זיכו את מניית החברה בזינוק של פי שניים למחיר של 19.7 דולר מאז ההנפקה לפני כחצי שנה. במסחר שלפני הפתיחה עולה המניה בכ-5% נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully