וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת סל קיור של הדסית מצטרפת לתוכנית המדען הראשי בתחום התרפיה התאית

TheMarker

7.11.2006 / 16:31

המשמעות, במידה שתוצרף לתוכנית, היא אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים ומימון חלקי של המדינה



חברת סל קיור, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת הדסית הציבורית והחברה הסינגפורית ES Cell International, עתידה להצטרף לקונסורציום בראשית - מאגד חברות הפועלות בתחום התרפיה התאית של המדען הראשי במשרד תמ"ת. המאגד כולל גם את טבע, גמידה סל, ופרוכון. ההצטרפות מותנית בהשלמת בדיקה פיננסית ותנאים מנהלתיים נוספים. חברת סל קיור עוסקת בפיתוח תרופות המבוססות על תאי גזע עובריים ומיועדות לטיפול מחלות עצביות, כמו פרקינסון או טרשת נפוצה.



הרעיון הניצב מאחורי המאגד הוא פיתוח וחיזוק התשתית הטכנולוגית בתעשיה הישראלית, באמצעות ניצול יעיל של משאבים, ייצור מסה קריטית וקשרי גומלין. המשמעות עבור סל קיור, אם תאושר הצטרפותה, היא בשיתופי פעולה טכנולוגים העשויים להיווצר בעתיד בינה לבין שותפותיה לאגד, ומימון חלקי של המדינה במענקים, פטור מתמלוגים ועוד. על פי ההערכות, גובה המענקים שעתידה לקבל סל קיור, עשוי להסתכם ב-1.5-1 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות, לצורך פיתוח משותף של תרפיה תאית ביחד עם שותפתיה למאגד.



סל קיור הוקמה בשנת 2005 כחברת בת של ES Cell International במטרה לפתח מוצרי טיפול תאי. החברה פועלת מתוך בית החולים הדסה עין כרם, בצמוד למתקן ייצור תאים מאושר למטרות ניסויים קליניים. החברה גייסה מימון בסך 3 מיליון דולר מהדסית ביו אחזקות - החברה האם הנסחרת בתל אביב.



הדסית, שהונפקה בתחילת 2006, עולה היום ב-0.8% במחזור לא גבוה של כ-80 אלף שקל, אחרי עלייה של כ-18% בחודשיים האחרונים. שווי השוק של החברה מגיע ל-112 מיליון שקל והמניה ריכזה מחזור יומי ממוצע של כ-170 אלף שקל בחודש האחרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully