וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי הדורות ב-VC נמשכים: יפעת אורון מונתה לשותפה בורטקס

גיא גרימלנד

7.11.2006 / 17:56

אורון, בתו של מייסד הקרן יורם אורון, קודמה לאחר שמילאה תפקיד של מנהלת השקעות בקרן



הליך חילופי הדורות בקרנות ההון סיכון נמשך. הפעם מדובר ביפעת אורון (בת 34), בתו של יורם אורון, מייסד קרן ההון סיכון ורטקס ויו"ר איגוד קרנות ההון סיכון (IVA), שמונתה לשותפה מנהלת בקרן ורטקס, לאחר שמילאה תפקיד של מנהלת השקעות. ההערכה היא שהמהלך הנוכחי הוא חלק מניסיון להכשירה לתפקידו של יורם אורון כשיפרוש, ובמקביל לשדר למשקיעים על התחדשות הקרן עם כוחות צעירים וחדשים. מדובר בהליך מוכר של החלפת מושכות הניהול (Succession).



לקרנות חשוב במיוחד לשדר למשקיעים כי הן דואגות להכניס מנהלים צעירים, בכדי שכשיגייסו קרנות המשך. המשקיעים יידעו שיש מי שממשיך להוביל את הקרן. מינוי נוסף ב-ורטקס הוא של אהוד לוי שהופך לשותף.



לפני שבוע מונה איל ניב (34) לשותף מנהל בקרן ההון סיכון גיזה. כחלק ממהלך דומה של הזרמת דם חדש לקרנות. בגיזה החליטו עוד קודם לכן השנה, שאורי קירשנר ימלא את תפקידו של זאב הולצמן כמנכ"ל הקרן והשותף הבכיר. גם בקרנות הון סיכון אחרות קידמו בעבר מנהלי השקעות צעירים לתפקידים בכירים. ב-JVP למשל, משמשים אדם פישר ואלון בלוך כשותפים מנהלים. באוורגרין התבצע הליך חילופי דורות ובועז דינטי וארז שחר מונו במקומם של יעקב בורק ועופר נאמן. שותפים מנהלים נוספים בקרנות הון סיכון שמונו לתפקידים דומים בגיל צעיר: מייקל אייזנברג (בנצ'מרק), עמנואל תימור (ורטקס), מארק צירינג (ג'נסיס), יוסי ויניצקי (אתגר) וירון ולר (גיזה).



לפני הצטרפותה ל-ורטקס, עבדה אורון כמנהלת השקעות ב-JP מורגן צ'ייס בניו יורק. קודם לכן עבדה בחברת יעוץ ולפני כן מילאה תפקיד של מנהלת מו"פ במשרד הביטחון במשך שלוש שנים. לאורון יש תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.



לוי הוא יזם משותף ויו"ר לשעבר של חברת Ki-Bi Technologies. לפני כן הוא שימש כמנהל ושותף בקרן STI ונצ'רס, ולפני כן כמנהל תפעול וסמנכ"ל כספים בחברת טלגייט, חברת פרוטפוליו של ורטקס, שנמכרה בכ-400 מיליון דולר לטריון. בעבר שימש גם כמנהל השקעות בבנק ההשקעות אוסקר גרוס. ללוי תואר ראשון בהנדסת מחשב מהטכניון ותואר במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully