וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח יחויבו לדווח על מספר התביעות שדחו וסירבו לשלם בגינן

מירב ארלוזורוב

8.11.2006 / 7:19

חשיפת היסטוריית התביעות תאפשר למבוטחים להשוות בין החברות



הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, בראשות ידין ענתבי, יוזם מהפכה צרכנית. בימים אלה טורח הפיקוח על הכנת כללי גילוי למדיניות התביעות של חברות הביטוח וקרנות הפנסיה. כללים אלה נועדו לחשוף את הסטטיסטיקה של חברות הביטוח וקרנות הפנסיה בכל הקשור ליישוב תביעות על ידן. במלים אחרות - כמה מתביעות הביטוח המוגשות להן משולמות וכמה נדחות.



העבודה על כללי הגילוי נמצאת בתחילת דרכה ואמורה להסתיים רק במהלך 2007. הכללים יחייבו את החברות לגלות למבוטח מהם הצעדים שהוא נדרש לעשות בעת הגשת תביעה ולחשוף את היסטוריית התביעות של החברה.



חשיפת היסטוריית התביעות תאפשר למבוטחים להשוות בין חברות הביטוח וקרנות הפנסיה וללמוד איזו מגישה להם שירות הגון יותר ואיזו שירות הגון פחות - כלומר נוטה לדחות יותר תביעות. בכך מנסה הפיקוח על הביטוח להרחיב את התחרות בתחום הביטוח, המתמקד כיום בתחום המחיר (תשואות, גובה הפרמיות), לתחום איכות השירות הביטוחי.



איכות השירות הביטוחי נחשבת כיום לעקב אכילס של חברות הביטוח. הערכה רווחת גורסת כי חלק מחברות הביטוח מנהלות מדיניות מכוונת של דחיית תביעות, גם כאשר מדובר בתביעות מוצדקות, וזאת במטרה להקטין את ההוצאות על תשלומי ביטוח. האטיות הרבה שבה מתנהלים דיונים משפטיים בישראל הופכת את המדיניות הזו, המחייבת את המבוטח לגשת אל בית המשפט כדי לממש את הביטוח שלו, לאפקטיווית במיוחד.



יש לציין כי חברות הביטוח דוחות את הטענות בדבר מדיניות מכוונת של דחיית תביעות וטוענות כי המספר הגדול של תביעות שנדחות נובע מהמספר הגדול של ניסיונות להונות את הביטוח.



עד היום לא ניתן היה לאמת את החשד כי החברות דוחות חלק גדול מהתביעות המוגשות להן מאחר שהחברות לא סיפקו כל נתונים על כך.



הנתון הזמין היחיד עד כה היה השוואה שנתית שפירסם המפקח על הביטוח בנוגע לתלונות של מבוטחים שהוגשו למפקח; אלא שזה היה נתון חלקי מאוד, ועל כן הפסיק הפיקוח על הביטוח לפרסם אותו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully