וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלשתינאים: לפחות 18 הרוגים בירי צה"ל לבית חאנון; 4 חמושים ואזרח נהרגו בגדה

8.11.2006 / 10:46

קצינים בכירים: חמאס התגבר על הקושי שמנע ממנו לאגור רקטות קסאם רבות ופתח בייצור מואץ





מטח של ארבע רקטות קסאם נחת אתמול באשקלון, שעות אחדות לאחר סיום המבצע בעיירה, אולם בפיקוד הדרום רואים בחיוב את תוצאות מבצע זה. שבעת הפלשתינאים שנהרגו אתמול בשלוש תקריות בצפון הרצועה הם אשה ושישה חמושים.



בשבוע האחרון נהרגו בפעולות צה"ל ברצועה כ-60 פלשתינאים, בהם, לפי ספירת "הארץ", לפחות 16 אזרחים שלא השתתפו בלחימה. אחד הקצינים אמר ש"המבצעים ברצועה יצטרכו לעבור בעתיד לסגנון פעולה אחר, בנוסח בית חאנון. אי אפשר עוד לרוץ אחרי הקסאם הבודד - ולא היו לנו אשליות שהמבצע יפסיק את הירי הזה אחת ולתמיד. החוכמה היא להפעיל עליהם לחץ מתמשך ולבסס הרתעה, שתפחית רצונם לירות".



הקצין העריך שצה"ל ימשיך בפעילות ההתקפית ברצועה, בעוצמה משתנית. אולם, אמר, "אני מניח שבעתיד נגיע למבצעים יותר דרמטיים. זה יגיע בשלב כזה או אחר, כי נצטרך לטפל בהתעצמות של החמאס".



הקסאמים שנורו על אשקלון אתמול הם מדגם משופר, שהטווח שלו מתקרב ל-12 קילומטרים. הרקטות נורו מצפון לבית חאנון, באזור שבו שהו חיילים עד אתמול לפנות בוקר. בצה"ל תיארו את הירי כ"הוצאת קיטור" של הארגונים הפלשתיניים, שנועדה להמחיש לישראל כי יכולת השיגור שלהם לא נפגעה בפעולה הצבאית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully