וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה ורעייתו יהיו זכאים להוצאות ביגוד של 45 אלף שקל בשנה; עליזה אולמרט תהיה זכאית לרכב ונהג

צבי זרחיה

8.11.2006 / 9:54

(עדכון) כך עולה מהמלצות של ועדה ציבורית בראשות יורם גבאי, שאושרו הבוקר בוועדת הכספים



(עדכון) אשת ראש הממשלה עליזה אולמרט תהיה זכאית על לקבל מהמדינה ביגוד והוצאות להופעה ייצוגית, רכב ונהג להסעות, לשכה, 2 עוזרים ושירותי משרד וכן דואר. כך עולה מהמלצות של ועדה ציבורית בראשות יורם גבאי, שאושרו הבוקר בוועדת הכספים. עלות התנאים הללו לתקציב המדינה לאשת ראש הממשלה מסתכמת בכמיליון שקל בשנה. התנאים הללו יינתנו רטרואקטיווית החל מיום כינון הממשלה ב-4 במאי 2006.



יו"ר הוועדה ח"כ יעקב ליצמן הודיע שבקרוב תדון הוועדה בהעמדת תנאים דומים לאשת נשיא המדינה. כמו כן הודיע שהוועדה תדוןותתייחס גם למעמדן וזכויותיהן של נשות הרבנים הראשיים. הוועדה החליטה לחדד את הסעיף המאפשר לאשת רה"מ להעניק מתנות כשהיא נמצאת בשליחות או בפגישות ביחד עם רה"מ, ולא באופן עצמאי. אלה התנאים שמוצע להעניק לאשת ראש הממשלה:



אירוח - ראש הממשלה ורעייתו יהיו זכאים על חשבון אוצר המדינה להוצאות אירוח רשמי או ממלכתי שנערך מחוץ למעון ראש הממשלה. אשת ראש הממשלה זכאית, כחלק מזכאות של ראש הממשלה, למגורים וכלכלה במעון ראש הממשלה בירושלים לרבות ריהוט ציוד, שירותי בית, אחזקת בית ואירוח.



ביגוד והוצאות להופעה יצוגית - ראש הממשלה ורעייתו יהיו זכאים על חשבון אוצר המדינה להוצאות ביגוד והוצאות נילוות להופעה ייצוגית כנגד הצגת חשבוניות, בסכום שלא יעלה על 45 אלף שקל בשנה.



הועדה קבעה כי בת זוגו של ראש הממשלה תוכל להשתמש בשירותים הנוספים שמומלץ להעניקם לראש הממשלה, בהיותה זכאית למגורים ולכלכלה במעון ראש הממשלה, ובהם:



שירותי הסעה - המדינה תעמיד לרשותה שירותי הסעה, רכב ונהג.



שירותי משרד - המדינה תעמיד שירותי משרד שיכללו ציוד משרדי הולם וכוח אדם בהיקף לפי בחירתו של ראש הממשלה. ההוצאה הכספית הכוללת בגין שירותי כוח אדם לא תעלה על 2 משרות מלאות.



דואר - המדינה תעמיד לאשת ראש הממשלה שירותי דואר. עם זאת, מכתבים בעלי אופי אישי עסקי או פוליטי לא יישלחו על חשבון אוצר המדינה.



פטור ממס - טובות ההנאה שהמליצה הועדה להעניק לראש הממשלה יהיו פטורות מכל מס הכנסה.



יצוין, כי הוועדה לא קיבלה את בקשת אילן כהן, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בעת הגשת הבקשה, למתן הטבות שונות לאשת ראש הממשלה כמו: טיסות, לינה בבית מלון ארוחות, והחזר אש"ל אף אם היא נוסעת לחו"ל באופן עצמאי. עם זאת, בהתאם לכללים הקבועים כיום, בת זוג המצטרפת לנסיעת רה"מ זכאית לאותם תנאים שלהם זכאי ראש הממשלה, כמו לינה בבית מלון וארוחות. בנוסף, מוגדל החזר הוצאות האש"ל שראש הממשלה מקבל כאשר בת זוגו נלווית לנסיעותיו מ-25 ל-35 דולר ליום.



הוועדה הציבורית המליצה שלא לאשר את בקשת משרד ראש הממשלה לעיגון הנוהל הקיים במשרד ראש הממשלה, שלפיו אוצר המדינה יממן את כל העתונים הנחוצים לבת זוגו של ראש הממשלה במילוי תפקידה. עוד ביקש משרד ה, שאוצר המדינה ירכוש ספרי עיון הדרושים לבת זוגו של ראש הממשלה לצורך תפקידה, והם יסומנו ויישארו ברשות מעון ראש הממשלה, וכי האוצר ישלם את שכר הלימוד של בת הזוג של ראש הממשלה לצורך מילוי תפקידה.



הוועדה הציבורית גם לא קיבלה את פניית משרד ראש הממשלה לעגן נושא נוסף המצוי כיום בנוהל משרד ראש הממשלה, שלפיו מתנות שיינתנו על ידי בת זוגו של רה"מ באירועים רשמיים וממלכתיים ימומנו על ידי אוצר המדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully