וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה העלתה את הריבית לרמה הגבוהה זה שש שנים במטרה לעצור את האינפלציה

דפנה מאור

8.11.2006 / 9:16

חששות כי העלאת הריבית בצירוף הבצורת הגרועה מזה מאה שנים יבלמו את הצמיחה במדינה



הבנק המרכזי של אוסטרליה העלה את הריבית ב-0.25% היום, לרמה הגבוהה ביותר מזה שש שנים - 6.25% - לנוכח חששות מפני התגברות האינפלציה. באוסטרליה הגיעה האינפלציה לרמה של 3.9% ברבעון השלישי, בשל התייקרות מחירי הפירות והירקות. העלאת הריבית היתה השלישית במספר השנה, ומרבית הכלכלנים ציפו לה. הבנק המרכזי של אוסטרליה היה בין הראשונים להתחיל להעלות את הריבית במחזור העלאת הריבית העולמי הנוכחי, בשל חששות מפני בועה בשוק הנדל"ן. הריבית באוסטרליה גבוהה ב-1% מהריבית בארה"ב לאחר ההעלאה.



גלן סטיבנס, הנגיד החדש של הבנק המרכזי של אוסטרליה, העלה את הריבית לאחר שהאינפלציה באוסטרליה היתה גבוהה מיעד הבנק של 3%-2%. הוא אמר בהודעת הבנק, כי ככל הנראה היא תמשיך להיות גבוהה מהיעד. העלאת הריבית מסכנת את התאוששותו של שוק הדיור, ועלולה לסכן את כלכלת אוסטרליה כולה, לנוכח הבצורת הגרועה ביותר שהתרחשה בה מזה מאה שנים. כלכלת אוסטרליה נהנתה מצמיחה רצופה של 15 שנים.



"מועצת הנגידים סבורה כי בסביבה הנוכחית הסיכון כי האינפלציה תעלה על 3%-2% בטווח הבינוני נותר משמעותי", נאמר בהודעת הבנק. המסחר בחוזים על הריבית באוסטרליה מצביע על ציפיות של 36% להעלאת ריבית נוספת עד סוף מארס 2007, לעומת סיכויים של 46% לפני ההחלטה שנפלה היום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully