וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוז עלתה כ-8% בשבוע לקראת דו"חות הרבעון: המלחמה הזניקה את הכנסות החברה מתוכן סלולרי

שרון שפורר

8.11.2006 / 10:13

הכנסות החברה צמחו ב-42% ל-7.3 מיליון שקל; שווי החברה כיום - כ-90 מיליון שקל



דו"חות תפוז לרבעון השלישי של השנה, שפורסמו הבוקר, מספקים הסבר לעלייה הנמשכת במחיר המניה מאז סוף ספטמבר, בקרוב ל-20%. תפוז, שמנוהלת על ידי גיא אליאב, הונפקה בחודש מארס השנה והציגה ברבעון החולף גידול של 42% בהכנסותיה מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי לעומת הרבעון המקביל, ל-7.3 מיליון שקל.



למלחמה בלבנון היתה השפעה מנוגדת על פעילות תפוז ברבעון זה. גידול בהיקפי הפעילות באתרי התוכן הסלולרי של החברה - חלקו הגדול בשל המלחמה בלבנון, שהתרחשה במהלך הרבעון - הביא לעלייה של 45% בהכנסות מתחום התוכן הסלולרי, ל-3.7 מיליון שקל. ההכנסות מתחום האינטרנט הסתכמו ברבעון השלישי בכ-3.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות הירידה מהכנסות מפרסום שהוצגה על ידי חלק מהחברות ברבעון השלישי כתוצאה מהאטה בענף בעקבות המלחמה בלבנון.



השורה התחתונה של תפוז עדיין נמוכה, הגם שהציגה גידול של 35% אל מול הרבעון המקביל אשתקד, לכ-850 אלף שקל.



בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 הסתכמו הכנסות תפוז בכ-19 מיליון שקל, גידול של כ-39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמו הכנסות החברה בכ-13.7 מיליון שקל. הרווח הנקי של תפוז בתקופה זו הסתכם בכ-2.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-2.25 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים אשתקד.



גיא אליאב, מנכ"ל תפוז אנשים, סיפר על הרבעון החולף: "מאז ההנפקה השנה אנו פועלים במרץ להרחיב את פעילותנו בכל התחומים. בין היתר, אנו ממשיכים לקדם את הפעילות הבינלאומית למוצר ה-BlogTV, השקנו את אתר קבצי הווידיאו Flix, שהפך לפופולרי ביותר בישראל, וברבעון השלישי נכנסנו גם לתחום הצומח של היכרויות. חלק מהפעילויות החדשות כרוכות בהגדלת סעיפי ההוצאות שלנו ברמה מסויימת, אך אני משוכנע שמדובר בפעילויות שיהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של תפוז, ושיתרמו להגדלת רווחי תפוז בעתיד".



מאז גייסה תפוז במארס החולף 24 מיליון שקל לפי מחיר מניה של 4.81 שקלים, עלתה המניה בכ-17% ושווי החברה בשוק כיום עומד על כ-90 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה מסתכם בכ-33.7 מיליון שקל מתוך מאזן של כ-38.6 מיליון שקל.



בעל השליטה בתפוז הוא אילן בן דב, באמצעות חברת סאני קום מקבוצת סאני. בן דב רכש את השליטה בחברה ב-2001 לפי שווי של 450 אלף שקל, וכבר בהנפקה זה הסתמן כאקזיט מוצלח במיוחד. פחות משנה אחרי ההנפקה, מתברר כי היא היתה ההמשך למהלך הצפת ערך מוצלח. לצד בן דב, מחזיק גם בית ההשקעות הלמן אלדובי בכ-5% מתפוז, אחרי שרכש מניות בתחילת נובמבר. מאז, בשבוע האחרון, עלתה המניה כ-8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully