וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון: בן צבי מעל בכספי "ישראלי"

שלומי שפר וענת רואה

8.11.2006 / 11:15

תובע לפרק את השותפות עם בן צבי ו-10.7 מיליון שקל. כל אחד מהשניים מחזיק ב-50% מהחינמון

המיליארדר היהודי שלדון אדלסון" באמצעות עורכי הדין ארז הראל, ירון אלכאוי ונעם רונן ממשרד גורניצקי ושות', הגיש הבוקר לבית המשפט בתל אביב בקשה לפרק את השותפות בינו לבין שותפו, שלמה בן צבי, וכן תביעה בסך 10.7 מיליון שקל. אדלסון טוען שבן צבי לקח כסף מהעיתון לחברות שבבעלותו, ולמעשה מעל בכספיו של אדלסון ובאמונו.

השניים שותפים כעת בשליטה על החינמון "ישראלי" המופץ בארץ בכ-180 אלף עותקים. לאחרונה פורסם כי אדלסון נמצא במגעים לרכישת השליטה בעיתון "מעריב", אולם מגעים אלה לא עלו יפה.

בתביעה שהוגשה על ידי חברת ניוזקו, בשליטת אדלסון, נגד בן צבי, קבוצת הירש מדיה ומקור ראשון, נטען כי עניינה סובב סביב מעשי הונאה שבוצעו על ידי הנתבעים בקשר להשקעתם המשותפת של הצדדים בעיתון "ישראלי". לפי הנטען, המדובר במעשים חמורים העולים לא רק לכדי הפרה בוטה של המערכת ההסכמית בין הצדדים או רשלנות, אלא גם לכדי שליחת יד של ממש לכספי המבקשת, גזל, הפרת אמונים, מעילה ותרמית.

לטענת אדלסון, בן צבי ויתר הנתבעים מעלו באמון שניתן בהם וניצלו את העובדה ששותפם - שמימן מכיסו במיליוני דולרים את פעילותם - מצוי מעבר לים ולא היה מעורב בניהולו השוטף של העיתון. "בלשון נקייה ניתן להוסיף ולאמר שהפרשיה נשוא כתב התביעה איננה צפויה לחזק את האמון שרוחשים משקיעים זרים לישראל, וחבל", נטען בתביעה.

בתביעה נטען כי מספר חודשים לאחר ההתקשרות בין הצדדים, התברר לאדלסון שבן צבי ויתר הנתבעים מועלים באמון שנתן בהם תוך שהם שולחים יד בכספה של החברה ומוציאים ממנה ללא רשות כספים ומעבירים אותם לחברות אחרות מקבוצת בן צבי. לפי הנטען, בנסיבות שנוצרו, ובמיוחד לאחר שבן צבי סירב להשיב את כספי החברה בהם הוא מחזיק שלא כדין, לא נותרה הברירה אלא להגיש את התביעה.

מדובר חברת הירשמדיה נמסר כי: "זה למעלה מחודש קיימים חילוקי דעות וסכסוך בין קבוצת אדלסון לקבוצת הירשמדיה, הבאים לידי ביטוי לכאורה על נושא הבעלות וההתנהלות של עיתון 'ישראלי', כאשר בפועל מנסה מר אדלסון להפעיל לחצים על מר בן צבי לוותר על הניהול והשליטה בעיתון, בין השאר כנראה לפני שאדלסון יגיש הצעה לרכישת עיתון 'מעריב', עסקה אותה מר בן צבי יזם ותיווך בין הצדדים

"עד לפני מספר ימים היו הצוותים המשפטיים של 2 הצדדים קרובים לחתימת הסכם המסדר את הנושאים הפתוחים ביניהם. כשהעלתה קבוצת הירשמדיה דרישה לשיתוף פעולה ולתיווך בעסקה אפשרית בין העיתון 'ישראלי' לעיתון 'מעריב', הגיבו עורכי הדין האמריקאים של מר אדלסון בדרישה אולטימטיווית שקבוצת הירשמדיה תיסוג מכל תביעותיה ואם לא תעשה כך הם יפעילו כהגדרתם 'כוחניות משפטית'.

"בד בבד עורכי הדין של קבוצת אדלסון חזרו בהם מכל הסיכומים שהצוותים הגיעו אליהם עד עכשיו. בינתיים שמענו שהוגשו טענות כאלו ואחרות לבית המשפט. הטענות טרם הגיעו אלינו וכאשר נקרא אותן, נוכל להגיב ביתר פירוט. כל פעולותינו עד היום מגובות בהסכמי ניהול שהיו ועדיין קיימים בין הצדדים ואם מישהו הפר אותם, אלו הם קבוצת אדלסון ולקבוצת הירשמדיה לא תהיה ברירה כנראה אלא להגיש בעצמה תביעה משפטית בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully