וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ קלריטון חתם על עסקה אסטרטגית: יספק לכייבל אנד וויירלס מערכת לכיסוי סלולרי בתוך מבנים

ערן גבאי

8.11.2006 / 14:11

המערכת משתמשת בתשתית קיימת של טלוויזיה בכבלים להעברת האות הסלולרי לתוך המבנים



הסטארט אפ קלריטון (Clariton Networks), לשעבר Passover, המפתח טכנולוגיה להעברת שיחות סלולר על תשתית הטלוויזיה בכבלים, חתם על עסקה אסטרטגית עם כייבל אנד וויירלס. החברה הישראלית תספק לכייבל אנד וויירלס את מערכת CableCell לאספקת כיסוי סלולרי בתוך מבנים באחד מהאיים הקריביים, סיינט לוצ'יה.



המערכת משתמשת בתשתית קיימת של טלוויזיה בכבלים להעברת האות הסלולרי לתוך המבנים. בדרך זו נחסך הצורך להקמת תרנים ואתרי שידור על מנת לשפר את הקליטה בתוך המבנים.



בעבר רווחה הערכה כי הפיתרון של קלריטון יאיץ שיתופי פעולה ומיזוגים בין חברות הסלולר לחברות הכבלים. רעיון שיתופי הפעולה והאפשרות להשקעה של חברות הסלולר בחברות הכבלים, קיים גם בישראל: הן סלקום והן פרטנר בחנו בעבר השקעה בתעשיית הכבלים הישראלית.



המוצר של קלריטון, המשלב בין כבלים לסלולר ומאפשר העברת אות סלולרי דרך רשת הכבלים ישירות לבית הלקוח, נמצא בבדיקות אצל לקוחות גדולים בעולם, במיוחד בארה"ב.



קלריטון השלימה בסוף 2003 את הגיוס השני שלה בהיקף 3 מיליון דולר, אז השקיעו בה קאפ וונצ'רס, יוזמה ומשקיעים פרטיים. לפני כשנה היא החלה בגיוס של כמה מיליוני דולרים נוספים. קלריטון הוקמה ב-2,000 על ידי ד"ר מיכה אנגל, שהיה בעבר מנכ"ל דסק"ש וממקימי סלקום, וצוות של מדעני תקשורת בכירים. על פי הפיתרון של קלריטון, מועברים אותות סלולריים מתחנת הבסיס הסלולרית של חברת הסלולר, דרך תשתית הכבלים, עד לשקעי הטלוויזיה בבתים. מכשיר הסלולר יודע לזהות מול איזו רשת לעבוד, כך שצריכת האנרגיה שלו נמוכה, וההספקים הנמוכים מקטינים את רמת הקרינה הנפלטת מהמכשיר. עם כניסת המנוי הביתה, מכשיר הסלולר שלו מתחבר למעשה לרשת פנימית בתוך הבית, על גבי תשתית הכבלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully