וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיה קרובה לסגור שלוש שנים של תשואה תלת ספרתית במניה: השלימה גיוס של 76 מיליון שקל

שרון שפורר

8.11.2006 / 14:43

את ההנפקה הובילו אפסילון חיתום והראל חיתום; בעקבות ביקושי יתר היקף הגיוס המתוכנן כמעט הוכפל



במסגרת ההיערכות לחוק החיתום החדש שמגביל חברות חיתום אשר בבעלות הבנקים, השתנו במעט פני מפת החיתום, כשהחתמים הקטנים והבינוניים החלו להתחזק. דוגמה טובה למגמה זו היא נדל"ן, שהשלימה אתמול גיוס פרטי של 76 מיליון שקל באיגרות חוב. את ההנפקה הובילו אפסילון חיתום והנפקות והראל חיתום - שתי חברות שאינן אוחזות בנתח גדול משוק ההנפקות כיום, אך נוכחותן מתחילה להיות יותר ויותר מורגשת.



אולימפיה נדל"ן ביקשה לגייס 40 מיליון שקל, אך לאור ביקושי יתר הגדילה את היקף ההנפקה ל-77 מיליון שקל. איגרות החוב הוצעו בריבית של 6.80% ומשך חיים ממוצע של כ-4 שנים. החברה מייעדת את תמורת ההנפקה לשם הגדלת החזקות החברה בנאנט, בה היא מחזיקה כ-31.23% מהון המניות. בחודש יוני האחרון השלימה נאנט גיוס של כ-18 מיליון דולר לפי שווי של כ-170 מיליון דולר לפני הכסף, בהנפקה ציבורית של מניות בבורסת ה-AIM בלונדון.



אולימפיה זינקה מתחלת השנה ב-124%, וזו למעשה השנה השלישית ברציפות בה מבצעת המניה זינוק תלת ספרתי, אחרי עלייה של 191% ב-2005 ועלייה של 118% ב-2004. שווי השוק של החברה עומד כיום על 161 מיליון שקל.



לאחרונה המליצו בבית ההשקעות אור גאפ על החברה במסגרת המלצות על מניות היתר, ונימקו זאת
בשיתוף הפעולה בין נאנט לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס בפרויקט בהיקף 120 מיליון יורו, המאותת על רווח חבוי של יותר מ-20 מיליון יורו לנאנט, ועל רווח חבוי גם לאולימפיה, כתוצאה מהאחזקה בחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully