וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג בתעשייה הביומטרית הישראלית: OTI רוכשת את פעילות הדרכונים החכמים של סופרקום ב-20.5 מ' ד' במניות

עומרי כהן

8.11.2006 / 15:07

הפעילות הביומטרית אחראית ל-95% מהכנסות סופרקום; העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה



מיזוג ישראלי במגזר תעודות הזיהוי הביומטריות. חברת אינוביישנס (OTI) דיווחה היום כי תרכוש את פעילות הדרכונים החכמים של חברת תמורת 20.5 מיליון דולר בעסקת מניות. מניות אלו משקפות כיום את מרבית שווייה של סופרקום בשוק, המסתכם כיום ב-23.3 מיליון דולר בדילול מלא.



במסגרת העסקה, תרכוש OTI את הזכויות על הטכנולוגיות של סופרקום בתחום הזיהוי הביומטרי וכן את כל הפרויקטים בהם זכתה החברה בתחום זה. OTI תרכוש את הנכסים המרכזיים של סופרקום, ובכללם יחידת ה-IPS של סופרקום, בעבור 2,827,200 מניות. הפעילות העסקית של IPS, שעומדת על כ-95% מההכנסות הנוכחיות של סופרקום, תשולב בפעילות ה-smart ID הקיימת של OTI.



העסקה, שצפויה להיסגר עד סוף השנה, תאפשר ל-OTI להציע פתרון ID מלא בכך שתוסיף מערכת לרישום אוכלוסין והנפקת מסמכים, ותרחיב את הבסיס הטכנולוגי של הכרטיסים והדרכונים האלקטרוניים, טכנולוגית ההדפסה המאובטחת, המכונות ויכולת הייצור.



שתי החברות התמודדו בעבר במכרז הדרכונים החכמים של ממשלת ארה"ב בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, אולם הודחו ממנו בשלבים הסופיים. לפני כחודשיים דיווחה סופרקום על זכייה בחוזה להספקת מערכת מתקדמת להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות למדינה באירופה, בהיקף כספי כולל של כ-50 מיליון דולר. במסגרת החוזה, שנחתם לתקופה של 10 שנים וביצועו כבר החל, זכתה סופרקום לספק את מערכת ה-Magna שפיתחה, המיועדת להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות ובקרת ייצור מסמכי זיהוי ממשלתיים. כמו כן, תסופק לאותה מדינה באירופה מערכת רישום דיגיטלית, מערכות ייצור ותוכנה, חומרי גלם מאובטחים החיוניים בתהליך ייצור תעודות זיהוי מסוגים שונים וכן שירותי תמיכה. כעת יעברו ההכנסות מפרויקט זה לידיה של OTI.



סופרקום סיימה את המחצית הראשונה של 2006 עם גידול של 25% בהכנסות ל-4.8 מיליון דולר. במקביל, העריכה החברה בעת פרסום התוצאות, כי תרשום ב-2006 כולה הכנסות בהיקף של 10-10.8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully