וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית גלוב מאיצה את המהלך להשתלט על מילס

אסף רותם

8.11.2006 / 15:57

גזית הגדילה לאחרונה את אחזקתה במילס למעל 9% והביעה את רצונה להזרים הון להבראת החברה

גזית מאיצה את המהלך להשתלט על חברת הנדל"ן מילס. החברה הודיעה היום כי הגישה בקשה לבית המשפט בדלוור (Delaware) לחייב את חברת מילס לקיים אסיפת בעלי מניות שנתית.

גזית גלוב הגדילה לאחרונה את אחזקתה במניית מילס למעל 9%, והביעה את רצונה להזרים הון ולפעול להבראת החברה. משמעותו של מהלך כזה היא ברורה: השתלטות על החברה, באמצעות הגדלת האחזקה ל-40% עד 45%. חיים כצמן, יו"ר גזית גלוב מסר: "חלף יותר מחודש מאז שגזית גלוב הביעה את רצונה לסייע למילס במציאת אלטרנטיבות למצבה הנוכחי. פעולות מדברות חזק יותר ממילים והעדר התגובה ממחיש את חוסר יכולתו של דירקטוריון זה לפעול. ברור לנו כעת כי אין בכוונת הדירקטוריון הנוכחי והנהלת מילס לחבור אלינו לשיחות מועילות".

מילס גרמה להפחתה של כ-100 מיליון שקל בדו"חות הרבעון השני של גזית גלוב, וזאת לאחר קריסתה של המניה. הפחתה דומה צפויה ברבעון השלישי. לקריסת מניית מילס הובילה הודעת החברה, כי עריכה מחדש של רווחיה תמחק כ-200 מיליון דולר מהם, והתייקרות בעלויות קומפלקס שהיא מקימה. בנוסף, חתכו בתי השקעות את המלצתם למניה. מניית מילס, שנפלה כבר עד מחיר של 16.8 דולר באוגוסט, נסחרת כעת במחיר 18.5 דולר.

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא דוחה שוב את הגשת הדו"חות המעודכנים ל-2005, וכי תעשה כן עד סוף נובמבר. הערכות בשוק ההון גרסו מהרגע הראשון ששמה של החברה נחשף כי גזית תפעל להשתלטות עליה בדרך זו או אחרת. כזכור, גזית השתלטה בצורה עוינת על חברת הנדל"ן FCR בשנת 2000.

כצמן הוסיף: "אין ביכולתנו לחייב את הדירקטוריון לתת להצעתנו את המשקל לה היא זכאית. באפשרותנו לחייב את הדירקטוריון, ואנו נעשה זאת, לעמוד למשפט בעלי המניות, שכן הם אלה שמשלמים את המחיר ומקבלים את הערך הנובע מהחלטות הדירקטוריון".

"בין שאר פעולותינו, בכוונתנו להציע רשימת דירקטורים שאנו מאמינים כי יספקו את החזון ההכרחי שיוביל את מילס דרך תקופה קשה זו. אחרי שבועות של סחבת, הבטחות שווא והעדר תשובה עניינית מצד החברה, לא נותרה בידינו כל ברירה אלא להביא את דאגותינו ישירות לבעלי המניות, וכעת תהיה להם האפשרות לתת את דעתם לביצועי הדירקטוריון וההנהלה", סיים כצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully