וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדרים אלי ברואד ורון ברקל הגישו הצעה לרכישת טריביון - מו"לית העיתונים השנייה בגודלה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

8.11.2006 / 22:29

כך דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי; החברה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 7.7 מיליארד דולר



המיליארדרים האמריקאים אלי ברואד ורון ברקל, הגישו הצעה לרכישת טריביון (סימול TRB) - מו"לית העיתונים השנייה בגודלה בארה"ב. כך לדברי מקורות המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי. גובה ההצעה לא נמסר. טריביון נסחרת בוול סטריט לפי שווי שוק של 7.7 מיליארד דולר.



טריביון - שבבעלותה נמצאים עיתונים כדוגמת "לוס אנג'לס טיימס", "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), ו"ניוזדיי" הניו יורקי, כמו גם 25 תחנות טלוויזיה וקבוצת הבייסבול שיקגו קאבס - הודיעה בחודש ספטמבר על הקמת ועדה מיוחדת של דירקטורים עצמאיים לבחינת אפשרויות ליצירת ערך עבור בעלי המניות, ובכך סללה את הדרך לאפשרות של מכירת החברה או חלק מנכסיה, או השתלטות של ההנהלה עליה.



החלטת מועצת המנהלים היתה צעד שנועד לרצות את משפחת צ'נדלר - בעלת המניות השנייה בגודלה של טריביון, עם נתח של 12% בחברה - אשר קראה בחודש יוני לפיצול החברה. משפחת צ'נדלר - המיליארדרים שבעבר היו הבעלים של "לוס אנג'לס טיימס" - האשימה בחודשים האחרונים את הנהלת טריביון, באסטרטגיה כושלת של שילוב עיתונים ותחנות טלוויזיה מקומיות, אשר לא העלתה תוצאות טובות בתחרות הקשה בענף.



טריביון רכשה את "לוס אנג'לס טיימס" בשנת 2000. עם זאת, לאחרונה נרשמה הרעה ביחסים בינה לבין העיתון, על רקע תוכניות טריביון לקצץ את כוח העבודה של העיתון בגלל הירידה בהכנסותיו, והעורך בפועל של העיתון, דין בקיי, נאלץ להתפטר היום מתפקידו על רקע הסכסוך.



המאבק בין עורך העיתון לבעלים משקף את המאבק בין מערכות העיתונים למועצות המנהלים של החברות המחזיקות בהן. האינטרסים של שני המחנות מנוגדים: מערכות העיתונים רוצות לשמר את איכות העיתון, ואילו מועצות המנהלים דואגות לשיפור התוצאות הכספיות של החברות.



בחודש יולי דיווח העיתון "לוס אנג'לס טיימס" כי ברואד, ברקל (המשמש כמנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה) ואיל המדיה דיוויד גפן, התעניינו בנפרד ברכישת העיתון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully