וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסקו: זינוק של 28% ברווח הנקי

8.11.2006 / 23:27

המניה עולה ב-4% במסחר לאחר הסגירה, לרמתה הגבוהה ביותר מאז תחילת 2004

סיסקו (סימול CSCO), יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה על זינוק חד מהצפוי ברווחיה, הודות לביקוש מוגבר לשירותי וידיאו והורדות באינטרנט. כמו כן דיווחה על גידול של 25% בהכנסותיה - גם כאן מעל לתחזיות האנליסטים - בין השאר הודות לרכישת חברת סיינטיפיק אטלנטה, יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, מוקדם יותר השנה.

סיסקו האמריקאית, המייצרת מתגים ונתבים לתקשורת אינטרנט, רשמה ברבעון שהסתיים ב-28 באוקטובר, שהיה רבעון הכספים הראשון של החברה, רווח נקי של 1.61 מיליארד דולר, או 26 סנט למניה - גידול של כ-28% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בשורת הרווח לפני הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 31 סנט למניה - 2 סנט מעל לתחזיות האנליסטים.

סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד ללקוחות עסקיים, דיווחה על הכנסות רבעוניות של 8.18 מיליארד דולר - גידול של 25% לעומת התקופה המקבילה ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 7.9 מיליארד דולר.

"סיסקו סיפקה רבעון חזק נוסף, עם תוצאות שיא בשורת ההכנסות, הרווח הנקי והרווח למניה", אמר המנכ"ל הוותיק של סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת פרסום הדו"חות. "התנופה החזקה משקפת את העובדה שהלקוחות הולכים ומאמצים את חזוננו של הרשת כפלטפורמה לכל צורות התקשורת וטכנולוגיית המידע", הוסיף צ'יימברס, אשר ייכנס החודש גם לתפקיד יו"ר סיסקו, במקום ג'ון מורגרידג' אשר פרש.

הרבעון שעל תוצאותיו דווח היום, היה היה הרבעון המלא השני שבו נכללות בדו"חותיה של סיסקו התוצאות הכספיות של חברת סיינטיפיק אטלנטה. תרומתה של סיינטיפיק להכנסות סיסקו ברבעון הסתכמה ב-584 מיליון דולר.

מניית סיסקו - אשר נסגרה היום בוול סטריט ברמתה הגבוהה ביותר מאז פברואר 2004, לאחר שעלתה בכ-1% במהלך שעות המסחר הרגילות - עולה ב-3.6% במסחר לאחר הסגירה. מניית סיסקו זינקה בכ-47% מתחילת השנה.

הרוכשת הגדולה של עולם ההיי-טק

סיסקו - אחת הרוכשות הגדולות ביותר בעולם ההיי-טק, עם יותר מ-60 רכישות במהלך שנות ה-90 - ביצעה במהלך הרבעון האחרון מספר רכישות בניסיון לשפר את יכולותיה בתחום של העברת המידע במהירויות גבוהות. סיסקו הודיעה בחודש אוגוסט על רכישת חברת ארויו וידיאו סולושנס, המייצרת תוכנות לשירותי טלוויזיה לפי דרישה, תמורת 92 מיליון דולר. כמו כן רכשה סיסקו את השליטה בנואווה סיסטמס, המייצרת ציוד למרכזי נתונים, תמורת 50 מיליון דולר. בחודש פברואר השנה השלימה סיסקו את הרכישה הגדולה ביותר שלה מזה שש שנים - חברת סיינטיפיק אטלנטה, יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, עבור 6.9 מיליארד דולר.

אירוע משמעותי נוסף מבחינת סיסקו ברבעון החולף, היה כניסתה בחודש שעבר לשוק שיחות הוועידה באמצעות וידיאו עם מערכת טכנולוגית משוכללת. החבילה החדשה שהציעה סיסקו כוללת שלושה מסכי וידיאו בטכנולוגיית היי-דפינישן, וכן כמה מצלמות ומיקרופונים להקלטת אודיו באיכות גבוהה. מערכות משוכללות אלו, המכונות טלפרזנס (TelePresence), מיועדות ליצור פגישות וירטואליות הקרובות באיכותן הגבוהה למפגש פנים מול פנים. חברת מחקר הטכנולוגיה גרטנר צופה כי שוק הטלפרזנס עתיד להסתכם ב-300 מיליון דולר עד שנת 2008.

מוקדם יותר השנה הודיעו יצרנית התקשורת האמריקאית לוסנט ומתחרתה הצרפתית אלקטל, על מיזוג אשר ייצור ענקית ציוד תקשורת שעשויה להתחרות בסיסקו על הבכורה בשוק.

סיסקו, אשר רווחיה ומניותיה נהנו מגאות חסרת תקדים בימי בועת האינטרנט, ואשר שווי השוק שלה היה בשלב מסוים הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-450 מיליארד דולר - סבלה מהאטה חדה בצמיחה מאז פקיעת בועת מניות הטכנולוגיה ורשמה גידול ממוצע של פחות מ-10% בהכנסותיה השנתיות במהלך שלוש שנות הכספים האחרונות. זאת, לאחר שרשמה צמיחה שנתית של 40%-30% בהכנסותיה במהלך שנות ה-90. מחיר מנייתה נחתך ביותר משלושה רבעים מאז השיא שרשם בשנת 2000.

סיסקו ידועה כחובבת רכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות - ועד היום השקיעה החברה מיליארד דולר ברכישת תשע חברות מקומיות ובמימון 12 חברות סטארט אפ. רק בשנתיים האחרונות רכשה סיסקו בישראל ארבע חברות והשקיעה בהן כ-400 מיליון דולר. ההשקעה האחרונה של סיסקו בישראל היתה בספטמבר 2005, אז השקיעה בחברת הסטארט אפ אירוסקאוט (לשעבר בלוסופט), שפיתחה פתרונות תקשורת כוללים לתגי זיהוי אלחוטיים. סיסקו השקיעה בישראל, בין היתר, בחברות: אקטונה, לפי שווי של כ-100 מיליון דולר; פי קיוב, ב-200 מיליון דולר; ריברהד - בכ-40 מיליון דולר; אינפוגיר, בתמורה לכ-300 מיליון דולר; פנטקום - תמורת 118 מיליון דולר; וכן שיר נטוורקס - בתמורה ל-97 מיליון דולר.

סיסקו, המעסיקה בישראל כ-600 עובדים במרכז המחקר והפיתוח בנתניה, החלה בחודש יוני בהליך גיוס של 100-70 מהנדסים עד סוף השנה. החלטת החברה על קליטת עובדים חדשים באה לאחר שבשנים האחרונות עיקר הגידול במצבת כוח האדם בחברה נבע כתוצאה מרכישת חברות ולא מגיוס ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully