וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף נסגר ללא שינוי

שרון שפורר

9.11.2006 / 17:43

השלים עלייה של 2.6% השבוע. מכתשים אגן השלימה ירידה דו יומית של 8%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.9%. הבנקים התממשו ב-0.2%

הבורסה לני"ע בתל אביב חתמה את יום המסחר האחרון בשבוע ללא שינוי של ממש, כשמדד הנדל"ן הוא שהכתיב את הקצב עבור המשקיעים. פרסומים אודות רכישה אפשרית של ריטליקס על ידי וריפון לפי 1.5 מיליארד שקל - רכישה שנייה של חברה ישראלית על ידי וריפון בשנה האחרונה, אחרי רכישת ליפמן - סיפקו קטליזטור חיובי. אך ככל הנראה, זה לא הספיק לסוחרים - רק השבוע פורסם כי הזרים יוצאים מהבורסה, אך נדמה שההשקעות הריאליות בישראל לא פוסקות.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי של השנה המשיכה ללוות את המסחר גם היום. עד סוף החודש, על כל החברות הציבוריות לדווח על תוצאותיהן ברבעון זה - ושטף הדו"חות צפוי לגבור מדי יום.

תל אביב 25 נותר ללא שינוי בגובה 912.3 נקודות. המדד המוביל של תל אביב עלה השבוע ב-2.6%. תל אביב 100 עלה היום ב-0.1% ל-921.6 נקודות - משלים עלייה שבועית של קרוב ל-2%. מדד תל טק 15 עלה ב-0.9% ומדד מניות השורה השנייה - תל אביב 75 - עלה ב-0.5%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל.


בוול סטריט הסתיים המסחר אמש בירידות קלות, בעקבות נצחון הדמוקרטים בבחירות לבתי הנבחרים בארה"ב. התוצאות בבחירות שלחו את ענפי התרופות וחברות הביטחון לירידות שערים ועודדו את מניות האנרגיה הירוקה. את המסחר היום פתחה וול סטריט במגמה מעורבת, כשמדד נאסד"ק נהנה מעלייה מתונה.

למרות פתיחה חיובית, טבע, שדיווחה ביום רביעי על תוצאותיה, התממשה בסיום ב-0.85% במחזור השלישי בהיקפו - של כ-95 מיליון שקל. טבע סבלה מסנטימנט שלילי השבוע, עם ירידה של כ-2.2% בעקבות תחזיתו של המנכ"ל היוצא ישראל מקוב, כי תצמח ב-2007 בשיעור חד ספרתי;

נייס, שפתחה בתוספת של כ-0.5%, התממשה ב-0.8%.

אחרי שרכשה את חברת ליפמן הישראלית, ענקית הסליקה האלקטרונית וריפון, צפויה לרכוש גם את חברת ריטליקס, העוסקת במערכות תשלומים בעיקר לגופים קמעונאיים. שווי השוק של ריטליקס עומד כיום על 1.356 מיליארד שקל, לאחר שמתחילת השנה היא צנחה ב-40%. בשוק מדברים על שווי שוק של 1.5 מיליארד שקל בעסקה - פרמיה של כ-20% על השוק. ריטליקס עלתה בכ-6.6% במחזור של כ-33 מיליון שקל - השמיני באחד העם ומול מחזור ממוצע של כ-7 מיליון שקל בו היא מורגלת.

השבוע האחרון היה שייך כמעט ללא עוררין לקבוצת אי.די.בי - ובמיוחד לדיסקונט השקעות, שהדיבורים על הנפקת סלקום - וההודעה על הגשת טיוטת תשקיף חסויה ל-SEC אתמול, שלחו אותה לעלייה של 8.2% - מתוכה 0.3% היום; אי.די.בי אחזקות עלתה השבוע בכ-7%; אי.די.בי פיתוח עלתה בכ-5% השבוע.

אבל, לא כל המניות בקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר נהנו מהסנטימנט החיובי השבוע. מכתשים אגן הובילה את ירידות השבוע במעו"ף עם קרוב ל-10%, אחרי שפירסמה אתמול דו"ח חלש. נוחי דנקנר הוא בעל השליטה במכתשים אגן דרך חברת כור שבשליטת אי.די.בי. היום ירדה מכתשים ב-4.8% במחזור של 104 מיליון שקל - השני באחד העם - כשהיא נסחרת גם על רקע הורדת המלצה לראשונה מזה שנים, על ידי פועלים סהר, ל"מכירה". כור ירדה היום ב-2.5% ובסיכום שבועי ניצבה במקום השלישי והלא כל כך מכובד במעו"ף עם תשואה שלילית של 3.1%.

תפרון עלתה ב-4% במחזור ער של קרוב ל-8 מיליון שקל, אחרי שהאנליסט ירון זר מאקסלנס נשואה העלה עבורה המלצה ל"קנייה". תפרון איבדה בחודשיים האחרונים כ-20%. "שנת 2007 תהיה טובה עבור החברה", העריך זר.

מדד מניות הבנקים ירד היום ב-0.2% ועלה במהלך השבוע ב-2.4%. מניות בנק הפועלים עלו בכ-0.4% במחזור של כ-180 מיליון שקל - הגבוה באחד העם; ואילו לאומי ירדה ב-0.3% במחזור של כ-55 מיליון שקל.

מדד הנדל"ן נסוג מוקדם יותר היום בכ-2%, אך אז החל "תיקון" ונראה כי הסוחרים החלו לאסוף ממניות הענף, כשההודעות הבלתי פוסקות הזורמות מכיוון חברות הענף מחזקות את הסנטימנט החיובי. את היום חתם המדד עם תוספת של 0.9%, אחרי זינוק של כ-69% מתחילת 2006. בשבוע האחרון עלה המדד ב-0.6%. גזית גלוב ירדה היום ב-0.2% במחזור של כ-13 מיליון שקל ואפריקה עלתה ב-1.4%.

מניות מיטרוניקס המשיכו להגביה עוף. אחרי עלייה של 12% אתמול, בעקבות דו"חות רבעון חזקים, טיפסה היום המניה בכ-3.4% נוספים במחזור ער.

בקרב מניות היתר, בלטו גם המניות הבאות: ניסקו, שזינקה בכ-11.6% במחזור של כ-6.5 מיליון שקל; אוריאלי, שאתמול נודע דבר מכירת השליטה בה לרונן לניר מפועלים אי.בי.אי ולרו"ח אבי טולדנו, ואשר זינקה בכ-45% בתגובה, התממשה היום ב-14.5%; ודרבן שהוסיפה 2.6% במחזור של 5.6 מילין שקל, משלימה עלייה של כ-30% בחודש. היום נחתם בין טאו תשואות לפישמן הסכם למכירת 22.5% מחברת ההשקעות ב-180 מיליון שקל.

בין החברות המדווחות: קמטק פיספסה תחזיות ב-3 סנט למניה, וצנחה בתגובה ב-6% במחזור ער מהרגיל, של 1.9 מיליון שקל; המ-לט עלתה ב-14% בכ-9 מיליון שקל. החברה דיווחה היום על זינוק של פי 4 בערך ברווח הנקי ברבעון. מאז תחילת השנה הכפילה המ-לט את שווייה בשוק; תפוז השלימה היום עלייה דו יומית של כ-11% - מתוכם כ-7% היום, בהמשך לדיווח על שיפור בתוצאותיה אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully