וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייר חדרה הפסידה כ-4 מיליון שקל

אסף רותם

9.11.2006 / 11:05

ההפסד התפעולי במיזם הטורקי מתחילת השנה כ- 56 מיליון שקל. ההכנסות טיפסו ב-9% ל-136.5 מיליון שקל

טעות חריגה בדו"ח שהגישה נייר חדרה: בדו"ח, עליו חתום משרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן, מבית PWC, נכתבו פעמיים תוצאות תשעת החודשים, במקום בו אמורות להופיע תוצאות הרבעון השלישי. המניה יורדת עם חידוש המסחר בה ב-3% במחזור זעום.

נייר חדרה עוסקת בייצור ושיווק מוצרי נייר ובכלל זה מוצרי הגיינה, חיתולים חד פעמיים ואריזות. בין היתר, שולטת נייר חדרה בחברה חוגלה-קימברלי המייצרת חיתולים ונייר ביתי, בחברת מונדי המייצרת ניירות כתיבה A4, בכרמל, המייצרת מוצרי אריזה מקרטון ובת.מ.מ. פועלת התחום המיחזור. קימברלי קלארק פועלת גם בטורקיה באמצעות KCTR, ופעילות זו עולה לנייר חדרה בהפסדים כבדים עד כה.

מכירותיה של החברה הסתכמו ברבעון ב-136.5 מיליון שקל, צמיחה של 9% מהרבעון המקביל. השיפור במכירות בא לידי ביטוי גם בשיעור הרווח התפעולי, שעמד על כ-12.3% לעומת 8.5% בלבד בתקופה המקבילה.

למרות השיפור, נותרה החברה בהפסד, אם כי זה הצטמצם ל-3.7 מיליון שקל לעומת 5.5 מיליון שקל ברבעון הקודם. החברות הכלולות תרמו להפסד 7.7 מיליון שקל, בין השאר בגין הפחתת ערך בסך של 5.4 מיליון שקל לנעשתה בחברה כלולה (ת.מ.מ. שמוחזקת בשיעור של 43%). ברבעון המקביל הרוויחה נייר חדרה כ-17.5 מיליון שקל, שכללו הכנסה ממסים בהיקף של 8 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים, צמחו ההכנסות ב-8% לכ-396 מיליון שקל. תחום הנייר המשיך להיות ספק המרכזי של ההכנסות, עם צמיחה של 9% מהרבעון המקביל ל-305 מיליון שקל. לצמיחה בתחום זה תרם שינוי חיובי בתעשיית הנייר, אשר אפשר לחברה להעלות מחירים.

עליית המחירים באה לידי ביטוי בצורה מתונה יותר ברווח הגולמי, וזאת בגין העליות במחירי התשומות, שהקפיצו את ההוצאות של החברה ב-32 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים. בנוסף, סבלה נייר חדרה גם מעליית מחירי האנרגיה, שדחפה את העלויות מעלה ב-27 מיליון שקל בתקופה האמורה. שיעור הרווח הגולמי טיפס אך במעט, מ-20.9% ברבעון המקביל ל-21.1%. שיעור הרווחיות התפעולית טיפס מ-10% ל-10.5%.

עד כה הפסידה החברה כמיליון שקל מתחילת השנה, לעומת רווח של 37 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההפסד מיוחס, כרגיל, לחברות הכלולות כאשר חלקה בהפסדיהן עמד על 15 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של החברה הבת הטורקית, KCTR, זינק פי 4.2 לעומת תשעת החודשים הראשונים ב-2005, והסתכם ב-55.7 מיליון שקל, כתוצאה מהעלויות הגבוהות בהשקת המותגים האגיס וקוטקס לשוק המקומי. עם זאת, ההכנסות משוק זה עלו אף הן בתקופה זו, ב-24% ל-173 מיליון שקל.

בהקשר זה, הודיעה החברה כי היא משנה את אופן פעולתה בשוק הטורקי: דירקטוריון החברה אישר "תוכנית האסטרטגית" שגובשה בחוגלה-קימברלי (המוחזקת ע"י החברה בשיעור של 49.9%) לגבי הפעילות בטורקיה לעשור הקרוב. התכנית אמורה להגדיל את מכירותיה מ-50 מיליון דולר לכ-300 מיליון דולר בשנת 2015 ולשפר את רווחיותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully