וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות בשוק המשכנתאות במימון גבוה

9.11.2006 / 13:28

במהלך אוקטובר התקבלו 1320 בקשות למשכנתאות במימון גבוה לעומת 785 בחודש אוקטובר שנה שעברה גידול של כ–70%


בחודש אוקטובר חלה התאוששות חדה בביקוש למשכנתאות במימון גבוה. כך עולה מנתוני חברת EMI מקבוצת AIG העולמית. במהלך החודש התקבלו 1320 בקשות למשכנתאות במימון גבוה לעומת 785 בחודש אוקטובר שנה שעברה גידול של כ–70%

הביקוש בחודש אוקטובר מעיד גם על התאוששות חדה לעומת שלושת החודשים האחרונים - יולי, אוגוסט, ספטמבר - בהם היתה ירידה בביקושים למשכנתאות בכלל. בחודשים אלו הגיעו בסה"כ 1030 בקשות לחודש בממוצע ועל כן נתוני החודש מעידים על גידול של 25% בפעילות הכלל ארצית.

ההלוואה הממוצעת באוקטובר עומדת על כ-480 אלף שקל, והיא נותרה יציבה על פני מחצית השנה האחרונה.

תומר שרת, מנכ"ל EMI אמר כי עיקר ההתאוששות מגיעה ממרכז הארץ - נתניה עד אשדוד ובערים מסויימות אף נרשמה עלייה של 10-15% מהתקופה של טרום המלחמה כגון תל אביב, נתניה, פתח תקווה, רמת גן, ראשון לציון, אשדוד.

באזור הצפון נרשמה אמנם התאוששות אך היא עדין נמוכה בכ–15% מהתקופה שלפני המלחמה. אזור ירושלים נחלש בכ-15% לעומת התקופה טרום המלחמה.

שרת ציין כי בחברה צופים כי גם בחודשים נובמבר-דצמבר יהיה ביקוש רב למשכנתאות, במימון גבוה וזאת הודות למבצעים וההנחות שחברות הבנייה מציעות מחד והמסלולים האטרקטיביים שהבנקים למשכנתאות מציעים מאידך . נוסף לזאת, מוסיף שרת, שער הדולר הנמוך וריבית המשכנתאות, שעדיין אטרקטיבית, מהווים הזדמנות לרוכשים פוטנציאלים, כמו גם הגידול במודעות הצרכנית לשיטת המימון הגבוה ויתרונותיה ברכישת נכסים לדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully