וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קרן בירד ל-TheMarker: שוק האנרגיה החליפית יגדל פי 4 ב-10 השנים הקרובות ויסתכם ב-160 מיליארד דולר

טל לוי

9.11.2006 / 15:36

קרן בירד מנהלת השקעות משותפות לממשלת ישראל וארה"ב בתחום האנרגיה החליפית



"שוק האנרגיה החליפית נאמד כיום ב-40 מיליארד דולר, ותוך 10 שנים הוא יצנח ל-160 מיליארד דולר. מדוע? בשל התחממות כדור הארץ, כמות הנפט ההולכת ופוחתת והמודעות לנושא הזיהום שיוצרים מקורות האנרגיה הרגילים" - כך אומר ל-TheMarker מנכ"ל קרן בירד, איתן יודילביץ'. קרן בירד היא קרן דו-לאומית, המנהלת השקעות משותפות לממשלת ישראל וממשלת ארה"ב בתחום האנרגיה החליפית והמתחדשת.



אנרגיה מתחדשת היא אנרגיה שניתן להפיק ממשאבי טבע כמו שמש או רוח וכן דלק שנוצר מצמחים (ביו-דלק), כמו אתנול. שתי החברות המוכרות ביותר בישראל בתחום האנרגיה החליפית הן המפיקה אנרגיה מהחום המצטבר בבטן האדמה, וחברת סולל, הפועלת בתחום הפקת אנרגיה מן השמש. יודילביץ' מציין כי למרות שארה"ב לא חתמה על הסכם קיוטו (הסכם המגביל פליטת גזי חממה), יש לא מעט מדינות בעולם שהחליטו לנהוג על פי תקנות האמנה.



קרנות הון סיכון אמריקאיות משקיעות בחברות שמפתחות טכנולוגיות חדישות לניצול אנרגיית השמש ולהפקת ביו-אנרגיה, המבוססת על הפקת דלק מתירס או סוכר.



יודילביץ' מציין לדוגמה את קרן בירד, המשקיעה בחברת Green Fuel האמריקאית אשר מפתחת תהליך להפקת אנרגיה מאצות ים. "מדובר בצמחים המפיקים חמצן ואגב כך מפיקים תזקיק שאותו ניתן להפוך לאתנול - סוג של דלק", הוא מסביר.



"המסר שהעביר אתמול משרד התמ"ת בוועידת ראש הממשלה, הוא שמתנהלים דיונים בין משרדיים במטרה לקדם את התעשייה באמצעות ייצוא טכנולוגיה ישראלית", אומר יודלביץ'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully