וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'יק: ההפסד הנקי הוכפל ברבעון השלישי ל-3.5 מיליון דולר בעקבות הוצאות לארגון מחדש של פעילות החברה

עומרי כהן

9.11.2006 / 18:57

ההכנסות גדלו ב-2% ל-15.1 מיליון דולר; ברווח הגולמי הצטמק ב-6% ל-7.8 מיליון דולר



דיוויד אסיא, מנכ"ל חברת , נדרש באחרונה להכריז על פיטורי 55 עובדים (כ-10% מכוח האדם בחברה), במטרה לנסות ולהחזיר את החברה לרווחיות. מתחילת אפריל 2005 הפסידה מג'יק בממוצע כ-1.3 מיליון דולר מדי רבעון, ומגמה זו לא היתה כנראה עתידה להיפסק בזמן הקרוב, אילולי החליטה החברה לבצע קיצוץ חד בהוצאותיה. זאת, מתוך הנחה כי הכנסותיה של מג'יק לא היו מתחילות לפתע לצמוח במהירות, לאחר שנותרו קרוב ל-15.2 מיליון דולר מדי רבעון, בשנה וחצי האחרונות.







מג?יק מקבוצת (50.1%) היא חברת תוכנה, המפתחת כלי תוכנה לפיתוח ושילוב של תוכנות במערך המחשוב הארגוני. כמו אצל חברות תוכנה אחרות, מהוות עלויות השכר את המרכיב המרכזי, בסל ההוצאות של מג'יק. לכן הכריזה החברה לפני כשבועיים על תוכנית לארגון מחדש של פעילות החברה, במסגרתה יאוחדו פונקציות ויפוטרו עשרות אנשי פיתוח, מנהלים, אנשי מכירות ואפילו עובדי מנהלה. תוכנית זו, גררה אחריה הוצאות ארגון מחדש בהיקף של 2.1 מיליון דולר ברבעון השלישי, אשר הגדילו את ההפסד הנקי ל-3.5 מיליון דולר (11 סנט למניה), לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על פי אסיא, לא צפויה החברה לרשום הוצאות נוספות בגין תוכנית הארגון מחדש.



בשורה העליונה אין הרבה חדש. מג'יק דיווחה על הכנסות של 15.1 מיליון דולר, המהווה גידול של 2% בהשוואה לרבעון המקביל. עם זאת, במכירת רישיונות התוכנה והאפליקציות נרשמה ירידה חדה של 18% ל-4.9 מיליון דולר. מכירות אלו נחשבות רווחיות הרבה יותר ממכירות השירותים בתחומי האחזקה, התמיכה והייעוץ, אשר עלו דווקא ב-16% ל-10.2 מיליון דולר. מסיבה זו, ירד הרווח הגולמי של מג'יק ברבעון השלישי ב-6% ל-7.8 מיליון דולר והיווה רק 52% מסך ההכנסות, לעומת רווחיות גולמית של 56%, שהציגה החברה ברבעון המקביל.



מניית מג'יק נותרת לפי שעה אדישה לדו"חות החברה ונסחרת ללא שינוי בנאסד"ק, במחיר של 1.7 דולר, המשקף לחברה שווי של 53 מיליון דולר בדילול מלא. בקרוב צפויה מג'יק לזכות בבעל בית חדש, לאחר שחברת תשלים את רכישת גרעין השליטה (33.4%) בקבוצת פורמולה, מידי דני גולדשטיין וקרן פימי תמורת כ-70 מיליון דולר במזומן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully