וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נופל לשפל של חודשיים מול היורו לאחר שסין מסרה כי בכוונתה לגוון את עתודות המט"ח שלה - הגדולות בעולם

TheMarker

9.11.2006 / 20:54

מחיר הזהב קופץ לשיא של חודשיים, לאחר שהבנק המרכזי של סין אמר כי ייתכן שישקיע בזהב



הדולר נופל לשפל של יותר מחודשיים מול היורו, לאחר שנגיד הבנק המרכזי של סין אמר כי ארצו, שהיא בעלת עתודות המט"ח הגדולות בעולם, מתכננת לגוון את העתודות. נגיד הבנק המרכזי של סין, ז'או שיאוצ'ואן, אמר במסגרת ועידה בה הוא משתתף בפרנקפורט, כי לסין יש תוכניות ברורות לגוון את עתודות המט"ח שלה, אשר חצו את רף טריליון הדולר, מוקדם יותר השבוע.



שיאוצ'ואן אמר עוד כי הבנק בוחן מגוון רחב של כלי השקעה במסגרת גיוון השקעותיו, ובכלל זה השקעה בזהב ונפט. בעקבות הדברים, מזנק מחיר הזהב לשיא של חודשיים. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 635.3 דולר לאונקיה, עלייה של 17 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



הדולר מאבד 0.6% מול היורו לשער של 1.2837 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר נסחר ברמה של 1.2848 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-5 בספטמבר. הדולר נופל ב-0.8% מול הפרנק השווייצי לרמה של 1.2416 פרנק דולר. מול הין היפאני נסחר הדולר כמעט ללא שינוי בשער של 117.923 ין לדולר.



"הדולר נופל מול כל המטבעות בעקבות ההערות בעניין סין", אמר בריאן דולן, מנהל המחקר של Forex.com, חטיבה של גיין קפיטל, לאתר "מרקטווץ'". "נראה כי מופעל כעת לחץ על הדולר", אמר אנליסט המטבע הבכיר מייקל מלפיד, מחברת מאן גלובל ריסרץ'.



הליש"ט מתחזקת ב-0.1% מול הדולר, לשער של 1.907 דולר לליש"ט, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה העלה היום את הריבית במדינה זו הפעם השנייה השנה, בשיעור של 0.25%, לרמה של 5% - רמתה הגבוהה ביותר מאז שנת 2001.



הין נחלש היום מול מרבית המטבעות, ונפל לשפל של כל הזמנים מול היורו - 151.48 ין ליורו - לאחר שהבנק המרכזי של יפאן פירסם דו"ח שהצביע על האטה בצמיחת ההלוואות במדינה באוקטובר - חודש שלישי ברציפות. מספר ההלוואות ביפאן עלה ב-1.1% בחודש אוקטובר לעומת החודש המקביל ב-2005. הנתונים מיתנו את ההערכות כי הבנק המרכזי של יפאן יעלה את הריבית שוב השנה.



מוקדם יותר היום, התחזק הדולר מול הין לאחר שמשרד המסחר האמריקאי מסר כי הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב הצטמצם בחודש ספטמבר בשיעור החד ביותר זה שנתיים, בעקבות הירידה בשווי יבוא הנפט הגולמי. הגירעון ירד בספטמבר לרמה של 64.3 מיליארד דולר, לעומת שיא של כל הזמנים - 69 מיליארד דולר - שנרשם באוגוסט.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן ירד במפתיע בתחילת חודש נובמבר לרמה של 92.3 לעומת רמה של 93.6 באוקוטובר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 93.8. מחירי היבוא בארה"ב נפלו באוקטובר ב-2%, הירידה החדה ביותר מאז אפריל 2003, מסר מוקדם יותר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה כפולה מתחזיות הכלכלנים.



הבנק המרכזי של סין הוא הבנק המרכזי הרביעי בעולם אשר מודיע על כוונתו לגוון את עתודות המט"ח שלו בחודשיים האחרונים. קדמו לו הבנקים המרכזיים של רוסיה, שווייץ וניו זילנד. מוקדם יותר השנה צימצם הבנק המרכזי של איטליה את הנתח הדולרי בעתודות המט"ח של איטליה מ-84% ל-63%, והבנק המרכזי של שוודיה - ריקסבנק - צימצם את הנתח הדולרי בעתודות המט"ח של שוודיה מ-37% ל-20%. רוסיה אף היא הקטינה השנה את עתודותיה הדולריות מ-67% ל-40%. שר האוצר של רוסיה, אלכסיי קורדין, אף אמר במסגרת פגישת שרי האוצר והבנקאים המרכזיים של שבע המדינות המתועשות (G7) באפריל כי הדולר אינו המטבע "הבלעדי" להחזקות עתודות מט"ח בעולם. קורדין הוסיף כי הגירעון של ארה"ב עשוי להשפיע בעתיד על הנתח הדולרי של החזקות המט"ח של רוסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully